شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
رهبر معظم انقلاب- آیت الله مومن

حوزه/ رهبری ایشان چیزی نبود که از قبل برای آن برنامه‌ریزی شده باشد؛ گویا خداوند ایشان را برای چنین موقعیتی نگه داشته و آماده کرده بود؛ بنده بحمدالله از آغاز با آقا رفیق بوده‌ام و در آقای خامنه‌ای غیر خدا ندیده ام.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،مرحوم آیت الله مؤمن در دیدار اعضای ستاد ترویج و بهره وری منشور حوزه و روحانیت که در تاریخ یازدهم اسفندماه 1396 انجام شد، به بیان نکات مهمّی پیرامون شخصیت و سیره‌ی مقام معظّم رهبری پرداخت و به بیان جزئیات کمترشنیده‌شده‌ای از جریان انتخاب رهبر معظّم انقلاب اسلامی در خرداد ماه سال 1368 اشاره کرد که به مناسبت رحلت این فقیه پارسا تقدیم حضور شما علاقمندان به آن مرحوم خواهد شد.

 

* خدا آقای خامنه ای را برای رهبری نگه داشته بود

رهبری ایشان چیزی نبود که از قبل برای آن برنامه‌ریزی شده باشد؛ گویا خداوند ایشان را برای چنین موقعیتی نگه داشته و آماده کرده بود؛ اینکه آیت الله خامنه ای در مشهد، تدریس مباحث فقه حکومتی داشته باشد و بعد از انقلاب هم به عنوان نماینده‌ی حضرت امام در مناصب مختلف و حسّاس رشد کند و بعد به این منصب ریاست عالی برسد، عنایت الهی است.

پس از رد رهبری شورایی، وقتی بنای بر انتخاب فرد شد، نگاه‌ ها به سمت آیت‌الله خامنه‌ای رفت و مخالفت ایشان با این نظر نیز برخاسته از تواضع ایشان بود؛ خاطراتی که از حضرت امام در مورد آیت‌الله خامنه‌ای مطرح شد، بعد از این بود که نظر اعضای مجلس خبرگان به رهبری آقای خامنه‌ای متمایل شده بود.

در رأی گیری روز 14 خرداد، برخی به دلیل شبهه قانون اساسی که بر اساس آن می‌بایست رهبر از «مراجع تقلید» می‌بود و در آن زمان هنوز مرجعیت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فعلیت نیافته بود، احتیاط کردند؛ ولی حدود چهل روز بعد در رأی‌گیری دوّم پس از رفراندوم اصلاح قانون اساسی (که شرط مرجعیت حذف شد)، این مسأله هم مرتفع شد و تعداد آرای ایشان خیلی بیشتر از قبل نیز شده بود.

 

* سر سوزنی در صحت انتخاب خبرگان تردید نکرده ام

در این مدّت چندین ساله پس از انتخاب ایشان به رهبری انقلاب اسلامی، سر سوزنی در صحّت این انتخاب، تردید نکرده‌ام و واقعا خداوند متعال بر این مردم لطف کرده که کسی را رهبر قرار داده که بزرگ ‌شده‌ اسلام و بزرگ ‌شده‌ی نظام اسلامی است؛ ان ‌شاء الله زنده باشیم و حضرت ولی عصر(ع) را در دوران ریاست آقا [مقام معظّم رهبری] ببینیم.

آیت‌الله خامنه‌ای اعتقاد و اعتماد واقعی به مردم و قدرت آنها دارند؛ مطلقاً خلاف‌گویی در ایشان و در کارش و در دستگاهش وجود ندارد؛ ایشان با صراحت و صداقت، بارها تأکید کرده‌اند که کار وقتی بر دوش عموم باشد پیش می‌رود که نمونه‌ آن نیز جمع‌ شدن فتنه 88 بود که توسّط خود مردم انجام شد و این نکته در پیشبرد امور حوزه و دانشگاه هم باید مورد توجّه قرار گیرد.

 

* آیت الله خامنه ای به هیچ کس باج نمی دهد

بنده بحمدالله از آغاز با آقا رفیق بوده‌ام و در آقای خامنه‌ای غیر خدا ندیده ام؛ باید دعا کنیم خدا به حقّ جد ایشان، این شخصیت را برای ما حفظ کند؛ آیت الله خامنه ای مسلمان واقعی است و به هیچ کس هم باج نمی‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha