پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ |۱۵ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 19, 2024
شهید محلاتی

حوزه/ به مناسبت سالروز شهادت شهید شیخ فضل الله محلاتی، مراسمی در مدرسه علمیه مولاوردیخان قزوین برگزارشد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای هشت سال دفاع مقدس، بویژه شهدای روحانیت، گفت: در دوران دفاع مقدس رزمندگان دلاور و شجاع ایران اسلامی از همه سنین مختلف به ندای ولی فقیه زمان خود، یعنی حضرت امام خمینی (ره) لبیک گفتند و رهسپار جبهه های حق علیه باطل شدند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس رزمندگاه و روحانیت در جبهه های حق علیه باطل از جهات تبلیغی و حتی فرماندهی برخی از گردانها و گروهانها، توانستند از باورهای نظام اسلامی به خوبی و با شایستگی دفاع نمایند.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: در آن دوران حماسه و ایثار به همه دشمنان و استکبار جهانی نشان دادند تمامی توطئه هایشان نقش برآب بوده و اجازه جسارت به این خاک مقدس را نخواهیم داد.

وی اظهار کرد: شهدا با استقبال، این مسیر را طی کردند، نه اینکه با اکراه و یا تعلل، بلکه با دلدادگی ،عشق و عاشقی که نسبت به این راه داشتند این مسیر نورانی را انتخاب کردند.

استاد حوزه علمیه قزوین به نقش ارزشمند شهید محلاتی در دوران دفاع مقدس اشاره و بیان کرد: این شخصیت برجسته و انقلابی خدمات فراوانی برای این نظام اسلامی انجام داد که فراموش نشدنی است.

وی اظهارکرد: راستگویی، خداترسی و اخلاق حسنه از خصوصیات بارز اخلاقی شهید محلاتی بود که امروز باید این ویژگیها در جامعه اسلامی بیش از پیش باشد.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: شهید محلاتی به شدت به امام(ره) علاقه داشتند و در وصیت نامه‌شان جمله ای دارند که می گویند من به امام خمینی عشق می ورزیدم و امید دارم که ایشان در آن عالم شفیع من باشند و عملا نیز ایشان علاقه خود به امام را از همان ابتدا ثابت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی خاطرنشان کرد: البته امام هم بسیار به او عشق می ورزید و نقل است که به گفته همسر مرحوم امام، ایشان در شهادت او و شهید مطهری، بسیار گریستند و شهادت محلاتی را به از دست دادن بازوی خود تشبیه فرمودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha