پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مدرسه علميه فاطمه الزهرا(س) شيرود تنكابن

حوزه/کرسی آزاد اندیشی با موضوع "نقش طلاب در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی ایران" در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله عليها) شيرود تنکابن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري«حوزه» در مازندران، حجت الاسلام فلاحی استاد ارائه کننده بحث در ابتدای این کرسی، گفت: شكي نيست كه انقلاب از حوزه علميه آغازشده و سرآغاز حرکت آن نیز با قیام یک طلبه مجاهد به نام امام خمینی(قدس ره) بوده که این افتخاری درکارنامه روشن روحانیت است.

وی افزود: بعد از انقلاب دردوران هشت سال دفاع مقدس، روحانیت در خطوط مقدم جبهه های نبرد حضور داشته اند تا جایی که تعداد شهدای روحانی از همه طبقات بیشتر بوده وتا امروز هزاران هزار سوال فرهنگی، اجتماعی،سیاسی و غيره را پاسخ داده اند که این نشان دهنده نقش اساسی روحانیت وطلاب در پیکره تنومند انقلاب اسلامی است.

وی در پاسخ به سؤال آقای سلمی استاد منتقد اين كرسي مبنی براین که در شرایط کنونی جامعه و قرار گرفتن درفشار سخت اقتصادی، فعالیت وحرکتی از طرف حوزه های علمیه و روحانیت دیده نمی شود، اعلام کرد: نقش روحانیت و مراجع، حفاظت و صیانت ازارزشهای نظام وانقلاب بوده که درشرایط خاص وارد عمل شده و هشدارداده اند و یا در برخی موارد برای حفظ نظام در سطوح فرا منطقه ای اعتراض خود را اعلام می دارند.

استاد حوزه تصریح کرد: طلاب آینده روشنی دارند، لذا باید در خود ظرفیت سازی لازم را انجام داده و با شناخت دقیق جریانات سیاسی درکشور، تفکرات انقلابی خود را حفظ كرده و آن را به جامعه تعمیم دهند؛ همچنين با پیروی از منویات مقام معظم رهبری به بصیرت افزایی در سطوح داخلی و بین المللی بپردازند.

 داجلری، داور این کرسی با جمع بندی مطالب ارائه شده اعلام کرد: با توجه به نقش محوری و اساسی حوزه های علمیه و طلاب از آغاز انقلاب اسلامی ایران تا هشت سال دفاع مقدس و قرار گرفتن در مراکز حکومتی و دولتی از قبیل تشخیص مصلحت نظام، شورای نگهبان، مجلس شورای اسلامي، سپاه و بسیج، اين قشر در جهت پیشبرد اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران به خوبي ایفای نقش می کنند.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha