شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
کد خبر: 481846
۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰
قرآن کریم

حوزه/ کارگاه «قرآن‌ستیزی در سینمای غرب» از سلسله کارگاه‌ های قرآن و سینما به همت معاونت پژوهش مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، کارگاه «قرآن‌ستیزی در سینمای غرب» از سلسله کارگاه‌های «قرآن و سینما» به همت معاونت پژوهش و گروه علمی- تربیتی ارتباطات و با همکاری انجمن سواد رسانه مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی و با حضور استاد مستغاثی برگزار شد.

مستغاثی با اشاره به این که قرآن‌ستیزی، فرایند ماهیتی است، دو فرض شاخصه یا خصوصیت ماهیتی بودن یا مقطعی و وابسته بودن به یک برهه خاص زمانی را مطرح کرد و افزود: هدف ما از بیان این دو فرض این است که آیا قرآن‌ستیزی در سینمای غرب و هالیوود در فیلم‌ها یا توسط اشخاص به خصوصی دنبال می‌شود یا بحث ماهیتی است و سینمای هالیوود با هدف اسلام‌ستیزی پا به عرصه وجود گذاشته است.

وی با بررسی تاریخی تأسیس هالیوود و تبارشناسی مؤسسان آن، که جمعی از یهودیان مهاجر از اروپای شرقی بودند و مهاجران  اولیه فرقه پیوریتن(یکی از انشعابات پروتستان‌ها و کاشف قاره امریکا) بودند، هدف و بنیان آن را اسلام‌ستیزانه و قرآن‌ستیزانه دانست.

مستغاثی به بررسی فیلم‌های ساخته‌شده در سینمای هالیوودی از ابتدای پیدایش آن تاکنون و ارائه بخش‌هایی از  فیلم‌های ساخته‌شده در این باره پرداخت.

 نقد و بررسی این فیلم‌‌ها  یکی از فعالیت‌هایی بود که در این کارگاه، با هدف آگاه‌سازی طلاب حاضر در جلسه صورت پذیرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha