پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مدرسه علمیه الزهرا ارومیه

حوزه/ امروز ظلمات و گرفتاری‌های مختلف همه جا را فرا گرفته است و رهایی از این گرفتاری با علوم اهل بیت (ع) که از آن به عنوان نور یاد شده، ممکن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه خانم حضرتی در نشست عمومی طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) ارومیه اظهار داشت: در دنیای کنونی که ظلمت همه جا را فرا گرفته و شیطان در کمین است، برای رهایی از این ظلمت‌ها باید در وادی نور قدم گذاشت و در روایات از فقه اهل بیت(ع) به نور تعبیر شده است، بنابر این وسیله رهایی از ظلمات امروزی و رهایی از دام شیاطین عمل به فقه اهل بیت(ع) است.

وی ادامه داد: فراگیری علوم اهل بیت(ع) به شرطی انسان را نجات می‌دهد که طالب آن علم با قصد قربت و سربازی امام عصر(عج) آن را بخواند و در راهی که قدم گذاشته شک نداشته باشد، که زندگی و باطن انسان را نورانی می‌کند.

استاد مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) ارومیه بیان داشت: مهم‌ترین خصلت انسانی تعقل است که فاقد آن را خدای متعال پایین‌تر از حیوانات خطاب می‌کند و با این تعقل است که انسان علوم اهل بیت(ع) را فرا می‌گیرد و راه نجات را پیدا می‌کند و غفلت از تفکر و تعقل انسان را جهنمی می‌کند.

حضرتی اضافه کرد: به عنوان یک طلبه باید با کسب علوم الهی از بقیه مردم جلوتر باشیم و به تکلیف و رسالت خود عمل کنیم و علمی که یاد می‌گیریم زمانی مفید است که منجر به عمل شود و علم بدون عمل هیچ دردی را دوا نخواهد کرد و مفید نخواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha