چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
آیت الله هادی روحانی

حوزه/ بیستمین سالگرد ارتحال ‌آیت الله هادی روحانی، نماینده فقید ولی فقیه در مازندران، ۱۹ اسفند ماه در مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) بابل برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در ستاد برگزاری بیستمین سالگرد ارتحال آیت الله هادی روحانی، نماینده فقید ولی فقیه در مازندران، به نقش علما در حفظ و تقویت دین در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: تلاش و مجاهدت علمای دین در طول تاریخ موجب حفظ دین و گسترش آن شده است.

وی با بیان این که در دوران غیبت وظیفه انتقال و تبیین معارف اهل بیت(ع) به جامعه را عهده دار هستند، افزود: به برکت همین مجاهدت ها امروز اسلام ناب در جهان همچون خورشیدی تابان نورافشانی می کند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به این که دین و معارف اهل بیت(ع) در طول تاریخ همواره مظلوم بوده است، بیان داشت: دشمنان همواره تلاش کردند تا ضمن جلوگیری از گسترش اسلام ناب، آثار و برکات آن را نیز در جامعه از بین ببرند.

امام جمعه بابل با بیان این که این علما بودند که مانع تحقق اهداف و توطئه دشمنان علیه دین و انقلاب شدند، تصریح کرد: در جریان نهضت انقلاب اسلامی نیز روشنگری های علمای موجب حرکت توده مردم علیه رژیم فاسد پهلوی شد.

مسئول مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) بابل با اشاره به این که همراهی مردم و روحانیت موجب پیروزی نهضت انقلاب اسلامی شد، بیان داشت: روحانیت با آگاهی دادن به جامعه مسیر حرکت صحیح را به آنها نشان داد و همین امر موجب پیروزی بزرگی برای انقلاب اسلامی شد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این که روحانیت همواره مدافع راستین دین و انقلاب بوده است، افزود: در چهل سال اخیر روحانیت همیشه تلاش کرده تا عمل به وظیفه کند و در این مسیر با اقتدار حرکت کرده است.

امام جمعه بابل با اشاره به تلاش دشمن در جهت ضربه زدن به جایگاه روحانیت در جامعه اسلامی گفت: در همین چهل سال اخیر دشمنان داخلی و خارجی تلاش های بسیاری کردند تا چهره روحانیت را در جامعه اسلامی مخدوش کنند، اما همواره شکست خوردند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این که روحانیت در همه عرصه ها و صحنه های انقلاب در کنار مردم و همراه مردم بوده است، بیان داشت: قشر اثرگذار جامعه درد مردم را درد خود می داند و هیچ گاه از مردم فاصله نگرفته است.

وی در پایان گفت: بیستمین سالگرد ارتحال آیت الله روحانی، یک شنبه 19 اسفند ماه همزمان با شهادت امام هادی(ع) در مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) بابل برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha