شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ دوازدهمین گردهمایی خواهران مبلغ استان قم-حجت الاسلام کعبی

حوزه/حجت الاسلام والمسلمین کعبی با اشاره به نقش آفرینی حوزه در عرصه های مختلف، حوزه علمیه را از مهمترین ارکان تحقق گام دوم انقلاب دانست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین  عباس کعبی عصر امروز در همایش نقش حوزه در گام دوم انقلاب اسلامی که در سالن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، از مهمترین وظایف حوزه را شناخت و تبیین و تفسیر اسلام ناب محمدی برپایه مکتب اهل بیت (ع) دانست و گفت: از دیگر نقش های حوزویان می توان به حفظ و دفاع از اسلام و مکتب اهل بیت (ع) و مقابله با نفوذ و تخریب، بدعت گذاری، فساد و تضعیف و تلاش برای اسلام زدایی دشمن اشاره کرد.

وی افزود: بیدارگری جامعه از دیگر رسالت‌های اصلی روحانیت وحوزه های علمیه است؛ از جمله وظایف دیگر حوزویان می توان به هدایت و راهنمایی آحاد جامعه بر اساس نیاز اقشار و اصناف و تربیت مبلغان حرفه ای در رشته‌های گوناگون اشاره کرد.

وی با ذکر این مطلب که روحانیت در عین اقتدار مظلوم و در عین مظلومیت پیشگام و همچنین در میدان فداکاری و ایثار حضور دارد، بیان کرد: دشمن تلاش می‌کند روحانیت حاضر در صحنه را منزوی کند و با توجه به نقش تاریخی روحانیت باید نقش حوزه در تحقق گام دوم انقلاب بررسی شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حوزه علمیه در گام دوم انقلاب اسلامی نقش بسیار زیاد و با ارزشی دارد؛ مهندسی و برنامه ریزی و تأثیر حضور روحانیت در صحنه بسیار مهم است، موتور محرک در بیانیه گام دوم انقلاب جوان مؤمن و انقلابی و فاضل توانمند حوزوی است که خودجوش فعالیت می‌کند و حوزه علمیه باید به جوان حوزوی توجه کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به 7 مرحله ای بودن بیانیه گام دوم انقلاب بیان کرد: آیت الله کعبی گفت: هر کدام از این گام ها دارای اولویت‌هایی است که حوزه علمیه در آنها نقشی بی بدیل دارد؛ طلاب در تحقق عدالت و مبارزه با فساد و نقش زندگی اسلامی نقش مستقیم دارند.

حجت الاسلام والمسلمین  کعبی با ذکر این مطلب که حوزه‌های علمیه در زمینه آگاهی سازی و بیدارگری و ترسیم مناسبت‌های حوزه و نظام درهمه جهات نقش آفرین هستند یادآورشد: همچنین حوزه در زمینه اسلامی کردن علوم انسانی و عملیاتی کردن سند آموزش و پرورش وتحکیم ارتباط آموزش و پرورش با و تربیت نسل جوان و کارآمد نقشی عظیم به عهده دارد.

استاد حوزه یادآورشد: جوانان نیز در گام دوم انقلاب اسلامی نقشی حساس دارند؛ باید از انرژی جوانان حوزوی متناسب با گام دوم انقلاب اسلامی به نحو احسنت استفاده کرد و در این زمینه مؤسسات آموزشی و تبلیغی رسالت مهمی را بر عهده دارند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ترویج سبک زندگی اسلامی مأموریت حوزه علمیه است، ادامه داد: انقلاب اسلامی انقلابی تمدنی است که دارای عقلانیت، معنویت، آزادی، عدالت، بندگی خدا، کرامت انسان، تولید و تلاش و علم و ایمان است.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآورشد: یکی از مسایل بسیار مهمی که باید به آن توجه کنیم آن است که کشور ایران در زمینه علم پیشرفت‌های خوبی به دست آورده است و در زمینه ایمان نیز عملکرد مطلوبی داشته است اما در زمینه اخلاق و معنویت باید بر اساس معرفت دینی گام برداشته و تحول معنوی مورد توجه باشد و حوزه علمیه نیز در این زمینه رسالت بسیار مهمی بر عهده دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha