جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام مدنی

حوزه/ رئیس جامعه الزهرا(س) بر لزوم توسعه ظرفیت های بانوان طلبه به خصوص در حوزه پژوهشی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی امروز 9 اسفندماه در آیین اختتامیه اولین همایش کتابسال بانوان در جامعه الزهرا(س) این مرکز علمی را بزرگترین حوزه علیمه بانوان ذکر کرد و گفت: خوشبختیم که پیرو دین و پیامبری هستیم که معجزه این پیامبر کتاب بوده و سوگند با عظمت این دین، قلم و نگاشته‌های آن قلم است.

وی افزود: به‌عنوان یک شیعه مفتخریم که دیگر مذاهب سنت نبوی و به یادگار گذاشتن میراث خاتم‌الانبیا(ص) را تحریم کردند ما پیرو مذهبی هستیم که هیچ‌گاه قلم را از دست نگذاشت و نگارش را تعطیل نکرد و در همه شرایط نوشت و این میراث مکتوب ارزشمند را برای امت اسلامی به یادگار گذاشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی با ذکر این مطلب که جامعه‌الزهرا(س) مفتخر است که صحیفه فاطمیه(س) که افتخار ما است به‌عنوان اولین نگارش و تألیف یادگار حضرت زهرا(س) است، یادآورشد: زمانی که همه می‌گفتند باید همه تمدن‌ها باید در تمدن غربی هضم شوند، ملت ایران اسلامی با تکیه‌بر کتاب قرآن کریم مسیر جدیدی را پیش روی بشریت باز کرد و امروز راهبری گسترده‌ترین کتاب جهان را بر عهده دارد و این مسیر را بر حول محورهای 7 گانه مقام معظم رهبری ادامه می‌دهد.

وی تصریح کرد: این نهاد که کمر همت را بسته تا با همکاری همه حوزه‌های بانوان و همه نهادهای هم سو در راستای ‌گام‌های تبیین شده مقام معظم رهبری تلاش کنند تا اسلام ناب محمدی به سراسر جهان برسد و این بانوان تا رسیدن به جایگاه اول در معارف حوزوی بانوان نباید تلاش خود را متوقف نکند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی با ذکر این مطلب که برگزاری همایش کتاب سال بانوان در جهت تحقق همین هدف بود بیان کرد: ظرفیت بسیار بالای مغفول مانده بانوان در عرصه پژوهش اقتضا می‌کرد که توجه ویژه‌ای به ظرفیت فوق‌العاده خواهران قم داشته باشیم؛‌ تا کنون این ظرفیت کمتر مورد توجه قرار گرفته و خواهران ما با نگرش مثبت و توانایی خودشان را باید ارتقا دهند و این همایش نیز به دنبال این امر است.

رئیس جامعه الزهرا(س) تصریح کرد: این ایده دو سال قبل مطرح شد و جلسات متعددی با شخصیت‌های متعدد حوزوی برادران و خواهران داشتیم تا امروز اختتامیه آن‌ را برگزار کنیم.

وی گفت: در گام اول این همایش با کاستی‌ها و نقص‌هایی روبرو هستیم و این آغاز یک مسیر نورانی بزرگ است؛ این همایش غرس یک نهال، آغاز یک راه و گام اول یک مسیر است و به همایش امسال به عنوان یک بذر افشانی نگاه می کنم که ان‌شاءالله شجره طیبه‌ای باشد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری همایش کتاب سال بانوان با نهایت فروتنی افتخار داریم دبیرخانه همه پژوهشگران بانو هستیم و در راستای  انتشار آثار، تکمیل آن‌ها و  ارائه راهنمایی از طریق اساتید و علمای بزرگ خدمت‌گزاری خواهیم کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha