پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام گواهی

حوزه/ امروز روحانیونی داریم که توان درمان فرزند مریض خود را ندارند؛ اما صدایی از آنان در نمی آید؛ ولی مشاهده می کنیم که چه حرف ها و سخن های ناروایی علیه طلاب زده می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین عبدالعلی گواهی در جلسه طلاب و فضلای نکا، بهشهر، رستم کلا، گلوگاه و خلیل شهر که  در  مدرسه عالی دارالشفای قم برگزار شد، ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: بنابر روایت امام صادق (علیه السلام)، قم حرم اهل بیت (علیهم السلام) بوده که نشان دهنده جایگاه حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) و این شهر مقدس است و طلاب و فضلا باید از این فضا استفاده نمایند.

وی ابراز داشت: ما شخصیت های بزرگی همچون آیت الله ایازی، آیت الله کوهستانی و ... در منطقه خود داشته ایم که از جایگاه بالایی برخوردار بوده و طلاب و فضلای مازندرانی بهره های فراوانی از این عزیزان برده اند.

معاون تربیت و آموزش ستاد فرماندهی کل قوا خاطرنشان ساخت: امروز نیز بزرگانی در منطقه خود، قم مقدسه و مشهد مقدس داریم که از افتخارات ما هستند؛ همچنین بیشترین امام جمعه و قاضی در کل کشور از این سه شهرستان نکا، بهشهر و گلوگاه می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین گواهی تصریح کرد: سخنگوی انقلاب در مشهد مقدس، شهید هاشمی نژاد بود که خدمات بسیاری برای اسلام داشت و خود را فدای این مسیر کرد که این شهید عزیز از افتخارات منطقه ما می باشند.

وی در بخش دیگر از سخنان خود به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و بیان داشت: این بیانیه، بیانیه ای مهم و ارزشمند است که بعید است که شخصیتی عادی بتواند کل انقلاب را به این نحو در سه حالت گذشته، حال و آینده تبیین و ترسیم نماید.

معاون تربیت و آموزش ستاد فرماندهی کل قوا اظهار داشت: امروز مسئولیت ما و شما نسبت به این بیانیه بسیار سنگین است و روحانیت هیچ روزی مثل امروز مظلوم نبوده و تخریب نمی شده است؛ چون در گذشته به کارکرد و عظمت روحانیت پی نبرده بودند؛ اما امروز متوجه کارکرد آن شده و بیشترین تبلیغ و هجمه را بر علیه ما دارند.

حجت الاسلام والمسلمین گواهی ابراز داشت: تخریب روحانیت، برنامه امروز دشمن نیست؛ بلکه امام راحل، شهید بهشتی، شهید مطهری و ... نیز تخریب شده و امروز به ما رسیده است.

وی خاطرنشان ساخت: امروز بودجه دانشگاه زابل و زاهدان که از شهرستان های دورافتاده کشور است، دو برابر بودجه کل مراکز دینی کشور بوده که نشان دهنده انواع و اقسام تخریب ها بر علیه حوزه و روحانیت می باشد.

معاون تربیت و آموزش ستاد فرماندهی کل قوا تصریح کرد: واقعیت امروز حوزه های علمیه این است که پس از گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی ایران، طلاب و فضلا از نماینده خود امضا می گیرد تا بتواند صوم و صلاه استیجاری بگیرند؛ این نشان از مظلومیت حوزه های علمیه و وضعیت نامناسب معیشتی طلاب آن است.

حجت الاسلام والمسلمین گواهی بیان داشت: امروز روحانیونی داریم که توان درمان فرزند مریض خود را ندارند؛ اما صدایی از آنان در نمی آید؛ ولی مشاهده می کنیم که چه حرف ها و سخن های ناروایی علیه طلاب زده می شود.

وی اظهار داشت: نقطه امید ما برای فعالیت، هدایت جامعه است و با این امید در این راه تلاش و کوشش می کنیم.

معاون تربیت و آموزش ستاد فرماندهی کل قوا ابراز داشت: این بیانیه منظومه ای برای تجزیه و تحلیل دوره های گوناگون انقلاب بوده و در آن گذشته را روایت نموده و ارائه تجربیات دهه های گوناگون قبل و بعد از انقلاب را داشته اند.

حجت الاسلام والمسلمین گواهی خاطرنشان ساخت: برخورداری و جامعیت این بیانیه نسبت به مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و همچنین تکیه بر جوانان از ویژگی های شاخص این بیانیه می باشد.

وی تصریح کرد: امروز نگاه رهبر معظم انقلاب به جوانان است و طلاب جوان باید تلاش و همت خود را بیش از پیش نمایند.

معاون تربیت و آموزش ستاد فرماندهی کل قوا با اشاره به اینکه طلاب باید آتش به اختیار عمل کنند، بیان داشت: امروز بیش از 200 گروه جهادی از طلاب داریم که در مناطق محروم حضور داشته و تا به امروز قریب به 15 مسجد از شهریه همین طلاب ساخته شده است.

حجت الاسلام والمسلمین گواهی اظهار داشت: تأکید بر ترمیم و تقویت مباحث اقتصادی از دیگر موضوعات موجود در بیانیه گام دوم انقلاب است؛ اما مشاهده می کنیم که وزیر امور خارجه در اوج جنگ اقتصادی استعفا می دهد و برخی موضوعات رعایت نمی شود.

وی ابراز داشت: سبک زندگی، مرزبندی با دشمنان، علم و پژوهش و معنویت و اخلاق چهار فرازی است که حوزه های علمیه می توانند از این بیانیه استفاده نموده و درباره آن کار نمایند.

 

همچنین حجت الاسلام قلی پور، نماینده طلاب بهشهر و گلوگاه نیز در این جلسه ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) به مقامی رسیده است که اهل بیت(ع) به وجود ایشان افتخار می کند؛ چون رضای خدا را بر رضای غیرخدا و ولایت را بر خود ترجیح می داد و به همین دلیل برای همگان عزیز شد.

وی ابراز داشت: حضرت زهرا (س) برای دفاع از ولی زمان، سکوت نکرد و سخن گفت؛ ایشان در این راه سختی هم کشید؛ اما دست از امام زمان خود نکشید.

نماینده طلاب بهشهر و گلوگاه خاطرنشان ساخت: هدف از این جلسه این است که  بتوانیم با منویات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب بیشتر آشنا شده و قدمی مثبت در این راه برداریم.

حجت الاسلام قلی پور در پایان تصریح کرد: شاگردی مکتب امام صادق(ع)، سربازی امام زمان(عج)، نوکری أباعبدالله الحسین(ع) و ... از افتخارات طلاب و روحانیون است و باید برای پررنگ نمودن آن تلاش کرد.

حجت الاسلام نورزاده، نماینده طلاب نکا نیز در این جلسه اظهار داشت: استفاده از ظرفیت طلاب و فضلای منطقه و شناسایی این ظرفیت ها از وظایف ماست که برنامه هایی را برای این کار آغاز کرده ایم؛ اما با نواقصی روبرو هستیم که ما را با مشکلاتی مواجه کرده است.

وی ابراز داشت: طلاب ما باید در سه عرصه محقق، مبلغ یا استاد در حوزه فعالیت داشته باشند و در این راستا به دنبال آن هستیم که 10 کلامی، 10 مشاور، 10 مفسر، 10 خطیب توانمند، 10 تسلط به کلاسداری و کار کودک و نوجوان، 10 نویسنده ماهر، 10 فیلسوف، 10 استاد دروس حوزوی و ... برای منطقه خود داشته باشیم که در این راستا بستر را برای طلاب جدیدالورود آماده کردیم تا بتوانیم از این ظرفیت ها در آینده بهره ببریم.

نماینده طلاب و فضلای نکا خاطرنشان ساخت: همچنین شناسایی نخبگان شهرستان نکا از دیگر برنامه های ماست که نیازمند همکاری طلاب و فضلاست تا بتوانیم رزومه عزیزان را داشته باشیم.

حجت الاسلام نورزاده تصریح کرد: همچنین صندوق قرض الحسنه طلاب و فضلای نکا نیز راه اندازی شده و تا به امروز 200 نفر از فضلا عضو این صندوق شده و از دیگر عزیزان نیز دعوت می کنیم.

وی بیان داشت: تهیه بلیط استخر برای طلاب و خانواده های آنان، برگزاری اردوی خانوادگی و ... از دیگر برنامه های ما بوده که پیگیر ادامه آن نیز هستیم.

نماینده طلاب و فضلای نکا اظهار داشت: طلابی که در حال نوشتن پایان نامه سطح 3 و سطح 4 هستند، پس از اتمام آن مراجعه نمایند تا بتوانیم هدیه ای را تقدیم عزیزان نماییم.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha