جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام کاظم صدیقی

حوزه/ امام جمعه موقت تهران، جوانان نسل چهارم را رویش‌های جدید انقلاب دانست و گفت: این بچه‌هایی که نه امام و شهدا را دیده‌اند و نه دوران انقلاب و دفاع مقدس را درک کرده‌اند، رهروان واقعی راه شهدا هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، در سومین یادواره شهدای منطقه فاز دو پادادشهر اهواز، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا از مقام شامخ خانواده‌های معظم آنان تجلیل کرد.

وی با اشاره به اهمیت استفاده صحیح از عمر افزود: خاسر وزیان کننده کسی است که عمر و وقت او بگذرد اما دستاوردی نداشته باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صدیقی، تصریح کرد: خسران مادی و کمبودهای اقتصادی جبران می‌شود اما جوانی که عمر و فرصت جوانی را از دست بدهد خسران کننده‌ی بزرگ است؛ چراکه جبران و بازگشتی برای آن نیست.

این استاد اخلاق حوزه، جوانان را به انس با قرآن دعوت کرد و گفت: تسبیح خداوند در کمالات دینی از جایگاه والایی برخوردار است و جزء اسرار سلوک است.

امام جمعه موقت تهران، در ادامه به نقل از عرفا و بزرگانی همچون مرحوم آیت الله پهلوانی و آیت الله سعادت پرور مداومت به تسبیح، علی الخصوص مسبحات سبعه «سوره‌های اسراء، حدید، حشر، صف، جمعه، تغابن و اعلی» را راهگشا توصیف کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صدیقی، گفت: یکی دیگر از سنت‌های مهم عرفا و بزرگان مذمت درخواست و خواهش از دیگران بود! حال آنکه آن درخواست از مؤمنین بوده لیکن به همین مقدار هم نمی‌پذیرفتند، چه برسد به درخواست از اجنبی!

امام جمعه موقت تهران، بیان داشت: مسلمان مناعت طبع و عزت‌نفس دارد و هر قراردادی را به قیمت وطن‌فروشی و تسلط کفار امضا نمی‌کند! به همین دلیل اگر کسی چشم به اجنبی‌ها و کفار داشته باشد، خداوند این را بی‌جواب نمی‌گذارد؛ چراکه او وعده داده و به جلال خود قسم خورده که هرکس به غیر از خدا چشم امید داشته باشد، او را به حال خود رها کند.

وی در ادامه تصریح کرد: مصداق بارز این حدیث را در برجام دیدیم که امید به غیر خدا هیچ ثمری نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صدیقی، در پایان به برخی از ریزش‌ها و رویش‌های انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار داشت: انقلاب در مسیر خود ریزش‌هایی داشته، لیکن رویش بزرگ این انقلاب همین جوانانی هستند که امروز زینت‌بخش مجالس شهدا شده‌اند! جوانان نسل چهارم که نه امام و شهدا را دیده‌اند و نه دوران انقلاب و دفاع مقدس را درک کرده‌اند، امروز ادامه دهنده راه شهدا شده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha