جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

حوزه/ بی‌شک ورود نخبگان و فرهیختگان حوزه و دانشگاه، به دقت در اجزاء و ارکان این بیانیه مهم، زوایا و ابعاد آن برای خود و جامعه، روشنتر و "جوانان عزیز وطن" را که مخاطبین اصلی بیانیه هستند را در دستیابی به اهداف بزرگ انقلاب، آگاه و آشناتر می‌سازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، متن اطلاعیه مجمع عمومی جامعه مدرسین در حمایت و لبیک به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، که در آستانه تجمع عظیم حوزویان در مدرسه مبارکه فیضیه صادر شده، به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

تاریخ انقلاب اسلامی از آغاز نهضت تا امروز که وارد پنجمین دهه باشکوه و باعظمت انقلاب و نظام مقتدر اسلامی شده‌ است، مشحون از رویدادها و اتفاقات خوب و شیرین و گاه سخت و تلخ بوده‌ که با همت، همراهی و همدلی مردم عزیز ایران اسلامی، دوره‌ای ماندگار را در تاریخ کشورمان رقم زده است. از نهضت پانزده خرداد ۱۳۴۲ تا قیام نوزده دی ۱۳۵۶ و تا بهمن پیروزی انقلاب و از شروع جنگ تحمیلی و ایثار و از خودگذشتگی یک ملت، از شهادت یاران انقلاب تا شهادت غیور مردان میدان جنگ و حماسه و از آغاز ساخت کشور تا رسیدن به مرزهای دانش و رسیدن به قله‌های افتخار علم و فن‌آوری و از دفاع مرزها تا دفاع از حرم اهلبیت( علیهم السلام) و از ایستادگی در مقابل حرامیان تا نهیب بر سربازان آمریکایی و مستکبرین و... این همه رشد و اقتدار نظام اسلامی را تا جایی رسانده که معادلات جهان را برهم و معامله قرن را هیچ و پوچ حساب کرد و مسیر افتخار را طی تا اینکه علیرغم میل دشمنان، ملت بزرگ و عاشق انقلاب، راهپیمایی و جشن پیروزی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را با حضور میلیون‌ها ایرانی سربلند، با شکوهی کم نظیر، برگزار کرد.

براستی آیا این‌ همه فراز و فرود تا رسیدن به این مرحله جز با عنایات پروردگار متعال و توجهات حضرت بقیة الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و هدایت امامین انقلاب حضرت امام خمینی و امام خامنه‌ای، امکان‌پذیر بود؟ و این همان عطیه الهی "ولایت فقیه" است که با ضمیری روشن، نفسی معنوی و صبر و قیامی معنادار، دلهای مؤمن را با خود همراه کرد و پرچم اسلام و آرمان‌های انقلاب را به رخ جهانیان کشید و اینک افقی روشن را برای آینده‌ی مطلوب تا رسیدن «به آرمان بزرگـــش که ایجادتمدن نوین اســـلامی وآمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمیٰ(ارواحنافداه)» است را با نگاهی ژرف نسبت به گذشته و آینده، ترسیم نموده‌اند.

"بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی" حقیقتا منشوری جامع و کامل از "درس‌آموزی و عبرت‌گیری" از گذشته برای آینده‌ای روشن و پرافتخار می‌باشد که محورها، عناوین و موضوعاتش، صدها دفتر قطور را می‌طلبد تا از معارف، موازین و مواضع جمهوری اسلامی در چهل سال جهاد و حماسه، مزیّن شود و این همان ثمره موهبت الهی است که با قلمی ناب و روحی بلند، اینگونه دلها را نسبت به گذشته گرم و نسبت به آینده، امیدوار می‌کند. بی‌شک ورود نخبگان و فرهیختگان حوزه و دانشگاه، به دقت در اجزاء و ارکان این بیانیه مهم، زوایا و ابعاد آن برای خود و جامعه، روشنتر و "جوانان عزیز وطن" را که مخاطبین اصلی بیانیه هستند را در دستیابی به اهداف بزرگ انقلاب، آگاه و آشناتر می‌سازد.

مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ضمن حضور فعال در تجمع عظیم حوزویان در مدرسه مبارکه فیضیه و لبیک و حمایت از "بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی" که با نگاه عمیق و دید بلند مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای(مدظله‌العالی) به رشته تحریر درآمده، وظیفه خود می‌داند - با هماهنگیِ دبیرخانه مجمع و دبیرخانه بیانیه گام دوم در جامعه مدرسین - در راه ترویج، تعمیق و توسعه‌ی علمی و عملی در مصادیق و مضامین بیانیه معظم‌له، تمام تلاش و همت خود را تا تحقق منویات رهبر معظم انقلاب، بکار بندد و از اساتید ارجمند و نخبگان محترم بویژه فرهیختگان جوان حوزه‌های علمیه می‌خواهد تا با همدلی و هم اندیشی، رسالت مهم خویش را در این زمینه، انجام دهند. ان‌شاءالله


الْحَمْدُ للّه وَسَلامٌ عَلی عِبادِهِ الَّذینَ اصْطَفی
۹۷/۱۲/۱۱
مجمع عمومی جامعه مدرسین

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha