شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
استاد دانشگاه بوئنوس آیرس آرژانتین

حوزه/ میگل آنخل باریوس، استاد دانشگاه بوئنس آیرس آرژانتین در نشست تخصصی تفکر و سیاست امپریالیسم در مواجهه با انقلاب اسلامی، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران رویدادی بسیار مهم بود و این در حالی است که انقلاب ایران با انقلاب های دیگر کشورها از جمله روسیه، پروتستان و انگلیس فرق اساسی و ماهوی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، میگل آنخل باریوس استاد علوم سیاسی و استاد دانشگاه بوئنس آیرس آرژانتین، در نشست تخصصی تفکر و سیاست امپریالیسم در مواجهه با انقلاب اسلامی که صبح امروز در دانشکده معارف و علوم اسلامی برگزار شد، با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: در طول چهل سال از عمر بابرکت انقلاب اسلامی اتفاقات مهمی در منطقه و جهان افتاد که بسیار حساس و خیلی تعیین کننده بود از جمله جنگ تحمیلی، تحریم های شدید و در آخر مسئله داعش که دولت های استکباری با این اهرم در صدد مقابله با انقلاب ایران بر آمدند.

وی افزود: این انقلاب، فقط انقلابی نبود که از سلطه نظام شاهنشاهی رها شده باشد، بلکه انقلاب اسلامی ایران فراتر از  یک انقلاب بود که در جهان صورت گرفته است. این انقلاب، انقلاب توحید، معنویت، وحی و نبوت بود و یک پدیده جدیدی در جهان است.

دکترای علوم سیاسی دانشگاه آرژانتین یادآور شد: با وجود همه تهدید ها و مقابله هایی که با انقلاب اسلامی شد و عده ای که می خواستند چهره انقلاب را بد نشان دهند و بنیان آن را از بین ببرند، اما در مدت ۴۰ سال گذشته نه تنها عزت و اقتدار ایران دچار خدشه نشد بلکه هم اکنون جمهوری اسلامی ایران یک قدرت بزرگ در منطقه محسوب می شود و تحولات منطقه با تصمیم ایران جابه جا می شود.

استاد میگل آنخل باریوس تصریح کرد: علت تهدید ها و دشمنی هایی که در این چهل سال با انقلاب اسلامی ایران شد این بود که نظام سلطه در پی ایجاد جریان سکولاریسم در جهان بود تا راهبرد جدایی دین از سیاست را عملی کند زیرا حکومت دینی و انقلابی را برای خود یک خطر جدی قلمداد می کند. اما امام خمینی توانست با آن روحیه انقلابی و اسلامی خود که منشاء الهی دارد بر نقشه استکبار غلبه پیدا کند.

وی گفت: مرکز این توطئه ها بر ضد انقلاب ایران دو کشور انگلستان و آمریکا و متحدان منطقه ای آنان مثل عربستان و اسراییل است که در واقع با منشاء الهی این انقلاب در ستیز هستند تا اساس این انقلاب را از بین ببرند و از هیچ کوششی در این زمینه فروگزار نبودند.

استاد دانشگاه بوئنس آیرس آرژانتین اظهار داشت: تنها چیزی که انقلاب توانست بواسطه آن مقابل هجمه ها ایستادگی کند فقط معنویت انقلاب بود که از دین سرچشمه گرفته و باعث شد این انقلاب در برابر هجمه های استکبار پیروز و سربلند باشد.

وی افزود: پیروزی های ایران علاوه بر مقابله با صدام و داعش در سوریه که باعث تحیر جهانیان شد منجر به ایجاد یک الگویی برای آزادی خواهان جهان و بخصوص مردم آمریکای لاتین شد؛ همچنین مقابله ایران با حملات سایبری استکبار جهانی علیه تاسیسات زیر بنایی کشور که متکی بر دانش بومی و جوانان خود بود، بازتاب گسترده ای در جهان داشت.

این کارشناس سیاسی بین الملل تاکید کرد: استکبار جهانی و بخصوص آمریکا در حال حاضر از هر ترفندی برای ضربه زدن به ایران اسلامی استفاده می کند و از مهمترین توطئه های آنان می توان به تعریف نادرست از فلسفه ولایت فقیه اشاره کرد تا بدین طریق وجهه ولایت فقیه و انقلاب اسلامی را در جهان خدشه دار کنند.

 

خبرنگار: سعید امیری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha