سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
خانم فاطمه محترم

حوزه/ خانم محترم گفت: دشمن بعد از شکست در جنگ سخت به جنگ نرم روی آورده و در این جنگ وظیفه روحانیون بسیار سنگین است، باید با دفاع منطقی از دین محافظت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه فاطمه محترم امروز در نشست طلاب خواهر که با عنوان «نقش حوزه های علمیه و روحانيت در جهاد فرهنگی» در مدرسه علميه الزهرا(س) اروميه برگزار شد، اظهار داشت: بستر اصلی زندگی یک ملت فرهنگ آن ملت است و این فرهنگ در تهاجم‌های فرهنگی مورد تغییر واقع می‌شود و از آنجايي كه جمهوری اسلامی ایران به عنوان خاستگاه اصلی اسلام ناب محمدی و کانون اصلی پایداری در برابر قدرت‌های استکباری، پدیده‌ای بی‌نظیر در تاریخ معاصر است و قدرت‌های استکبار تمام توان خود را در جهت به زانو در آوردن کشور به کار گرفته و با راه‌اندازی جنگ، کودتا، تجزیه‌طلبی و ... به دنبال شکست جمهوری اسلامی بودند که در این زمینه با شکست مواجه شدند.

وی ادامه داد: دشمن بعد از ناامید شدن در حملات سخت‌افزاری، به جنگ فرهنگی روی آورده و امروز فعالیت خود را در عرصه‌های فرهنگی و باورهای مردم، معطوف کرده تا از این راه نقشه‌های خود را عملی کند.

استاد مدرسه علمیه الزهرا(س) ارومیه بیان داشت: مراد از جهاد فرهنگی، ایجاد تحول و خلق ارزش‌ها و روابط اخلاقی و هنجارهای مناسب با دید اسلامی و خدامحور است كه باعث پویایی و رشد فرهنگی، انبساط فکری جامعه، تصمیم‌گیری صحيح، تعلیم و تربیت بهتر، ارتقای سطح کارآمدی مردم برای تحقق جامعه‌ای سالم و بهره‌مند از امکانات مفید مي‌شود

وی افزود: حوزه و روحانیت ارکان اصلی فرهنگ اسلامی هستند و به عنوان پل ارتباطی بین مردم و حاکمیت می‌توانند نقش بسیار مهمی را ایفا کنند و امروز روحانیت وظیفه دارد مفاهیم دین را به مردم تفهیم و تفسیر کرده و در جامعه اندیشه سالم را ترویج دهند.

محترم اضافه کرد: علماء و روحانیون، مرزبانان فرهنگ اسلامی هستند و به عنوان راهنما و تبیین کننده جهاد دینی و علمی وظیفه سنگینی را به عهده دارند که هم باید خود به فرهنگ و اندیشه سالم مصلح باشند و هم دیگران را به این سمت سوق داده و هدایت کنند.

وی در پایان گفت: امروز که دین اسلام در معرض خطر بیشتری قرار دارد و دشمنان دین انواع هجوم فرهنگی و مذهبی را در جهت براندازی دین آغاز کرده‌ و در این راه از همه تجهیزات و متخصصان بهره می‌برند، وظیفه روحانیت بسیار سنگین‌تر است و باید از دین با دفاع اصولی و صحیح و منطقی محافظت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha