چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مدرسه علمیه ریحانة الرسول

حوزه/ در جریان برگزاری جشنواره موسیقی غرب کشور که به رقص مختلط تبدیل شد، استاندار آذربایجان‌غربی با توجه به انتقاد امام جمعه ارومیه در تریبون نماز جمعه، با متولیان امر برخورد جدی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، طلاب و اساتید مدرسه علمیه ریحانة الرسول(س) ارومیه در پی حواشی به وجود آمده در استان و رقص مختلط در حضور مسئولین استانی و انتقاد شدید امام جمعه ارومیه از بی‌بند و باری در استان و سکوت مسئولین، بیانیه ای صادر کردند.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

یاایهاالنبی قل لازواجک و بناتک و نساء المومنین یدنین علیهنّ من جلابیبهنّ ذلک ادنی ان یعرفن فلایوذین و کان الله غفورا رحیما (احزاب/59)

اسلام زن را انسانی کامل ودارای همه حقوق و مسولیت‌های بشری می‌داند که می‌تواند با حفظ و پرورش گوهر وجود خود به بالاترین موقعیت‌های معنوی پرواز کند.

زن در جایگاه کوثر، سرچشمه همه خوبی‌ها و برکات دنیا و آخرت است و پیامبر خدا(ص) هم بردست او بوسه می‌زند. برای همین است که زن گوهری است که باید قدر دانسته شود و به ابزاری برای هوسرانی و خدمتکاری برای مردان تبدیل نشود.

باتوجه به اینکه در جریان برگزاری جشنواره موسیقی غرب کشور در بوکان، رقص محلی چند نوجوان دختر و پسر آن هم به صورت مختلط، در برابر دیدگان مدیر کل ارشاد اسلامی استان که جزو روحانیون است و فرمانداران و تعدادی از مسئولین ادارات شهرستانی رخ داده است و انتظار این بود که مدیر کل ارشاد استان که خود در لباس روحانیت بوده و باید مبلغ امورات دینی باشد، دربرابر این اقدام هنجار شکنانه اعتراض نماید اما متاسفانه وی با گشاده‌رویی از این اقدام استقبال کرده و نظاره‌گر این رقص مختلط بوده است.

 فیلم این رقص در فضای مجازی منتشر شده است و به وضوح دیده می‌شود که دخترانی که مشغول رقص هستند کودک نبوده و نوجوانانی بالاتر از سن بلوغ هستند و فرمانداران و مسئولین به خصوص مدیر کل ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی نمی‌توانند با تعابیری اینچنینی ومانند آن، که رقص این دختران و پسران به عنوان رقص محلی کردی بوده و امری عادی است از بی‌توجهی خود سر باز زنند زیرا معصیت یک مسئول به مراتب ده‌ها برابر بیشتر از معصیت مردم عادی در نزد خداوند عقوبت دارد و در جایگاه مسئولیت رسمی ایشان این توجیهات به هیچ وجه قابل قبول نبوده و نمی‌تواند در برابر این هنجارشکنی‌ها سکوت اختیار کند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌غربی درتریبون نمازجمعه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری اعلام نمودند که مسئولان، با نشاط باید به مردم خدمت کنند و این نشاط به معنای رقاصی نیست، بلکه نشاط به معنای امید، تحرک و باحوصله کار کردن است، برای مثال کمک به یک فقیر نیز نوعی ایجاد نشاط است و همه مسئولان استانی باید دست به دست هم داده و مشکلات مردم را حل کنند و گرنه با برگزاری موسیقی نمی‌توان مردم را شاد کرد.

ازطرفی باتوجه به اینکه در سطح شهر شهید پرور ارومیه، شهر باکری‌ها و امینی‌ها، بنرهایی با عکس یکی از بازیگران زن که به زودی جهت افتتاح یک آرایشگاه در این شهر حضور خواهدداشت، نصب شده و این مصداق بارز سوء استفاده از ویژگی‌های زن در تبلیغات است و اسلام به شدت بااین دیدگاه مخالف است و مسئولین امر باید توجه کامل نسبت به این مسائل داشته باشند.

بدینوسیله همه ما، اساتید و طلاب مدرسه علمیه ریحانه الرسول(س) ارومیه با تأسی ازنماینده محترم ولی فقیه حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای سید مهدی قریشی، از استاندار محترم درخواست می‌کنیم تا با این گونه افراد و مسئولان برخورد کنند و به عنوان  مسئول اجرایی استان توبیخ، عزل و برخورد مورد انتظار مردم را انجام دهند، چرا که شهدا برای رعایت همین شئونات اسلامی خون خود را دادند و این امر موجب خشنودی قلب مبارک حضرت صاحب الزمان(س) خواهد‌شد.

 والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
اساتید و طلاب مدرسه علمیه ریحانةالرسول(س) ارومیه

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
    0 0
    شما بخاطر معیشت مردم اعتراض شدید کن!