شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مسجد بنبری «باشگاه آموزشی» برای دانش آموزان راه اندازی کرد

حوزه/ مسجد مدینه در بنبری انگلستان یک باشگاه کمک آموزشی برای دانش آموزان ایجاد کرده است و با استخدام معلمین خصوصی برای گرفتن گواهی عمومی آموزش متوسطه به آنان یاری می رساند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، جامعه اسلامی شهر بنبری در آکسفورد شایر بریتانیا، از دانش آموزان یک مدرسه راهنمایی دعوت کرده تا با تشکیل یک باشگاه آموزشی، به آنان در گرفتن گواهی عمومی آموزش متوسطه کمک رسانی کنند.

معلمان ریاضیات و زبان انگلیسی در ساعاتی از روز به ویژه در تعطیلات به دانش آموزان آموزش خواهند داد. هدف از ایجاد کلاس ها الهام بخش بودن برای جوانان ایجاد حمایت برای تقویت آموزش در مدارس اعلام شده است.

 این مسجد همچنین دارای یک بانک غذایی برای نیازمندان و یک فریزر اجتماعی نیز می باشد.

یاسمین خدیجه برگزارکننده این باشگاه آموزشی در مسجد مدینه گفت: پس از اینکه یک فریزر اجتماعی برای کمک به نیازمندان خریدیم، تصمیم گرفتیم کمک رسانی های اجتماعی مان را ادامه بدهیم.

وی افزود: ما در حال ایجاد روابط با مدارس محلی هستیم تا تضمین نماییم که این پروژه برای همه قابل دسترسی و قابل استفاده باشد.

چارلی هرتریج مدیر یک پناهگاه در نزدیکی مسجد که در این پروژه همکاری دارد گفت: یافتن زمان و فضای مناسب برای مطالعه در خانه می تواند فشار بر زندگی خانواده ها را افزایش دهد. هدف باشگاه ماه کمتر سازی این تقاضا و فشار است.

وی در ادامه افزود: این پروژه جدید از ساکنان جدید ما در مدرسه حمایت کرده و یک آینده روشن تر را برای آنان تضمین می سازد.

 

گفتنی است شهر بنبری یک شهر بازاری تاریخی در نزدیکی رودخانه چرویل در آکسفوردشایر انگلستان، در 103 کیلومتری شمال غربی لندن، 60 کیلومتری جنوب شرقی بیرمنگام و 40 کیلومتری جنوب غربی کاونتری می باشد.

برآوردهای سال 2009  نشان می دهد که حدود 2.4 میلیون مسلمان در سراسر انگلیس زندگی می کنند، با این حال بر اساس گزارش انجمن بین المللی دین و زندگی عمومی، تعداد مسلمانان در بریتانیا اکنون می تواند حدود 3 میلیون نفر باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha