چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
پذیرش

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان اصفهان از فراهم شدن زمینه ثبت نام دارندگان مدرک کارشناسی دانشگاهی با رشته های همسو در مقاطع تکمیلی حوزه های علمیه خواهران خبر داد و گفت : رشته های تربیت دینی کودک و نوجوان و مشاور خانواده از جمله رشته هایی است که از دانشگاهیان نیز پذیرش دارد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، زهرا شفیعی معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان اصفهان از آغاز پذیرش حوزه علمیه خواهران استان اصفهان همزمان با سراسر كشور در مقاطع تکمیلی(سطح سه و چهار) برای سال تحصیلی 99-1398 خبر داد.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان اصفهان ادامه داد: پذیرش مقطع عالی (سطح سه/کارشناسی ارشد) با 8 رشته تفسير و علوم‌ قرآنی، فقه ‌و اصول، تاريخ اسلام، کلام اسلامی،مدرسی ادبیات عرب، اخلاق و تربیت اسلامی،  مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی، تربیت دینی کودک و نوجوان،  انجام می شود.

وی در خصوص پذیرش مقطع عالی تخصصی (سطح چهار/دکتری) نیز افزود: پذیرش این مقطع با 4 رشته تحصیلی شامل تفسیر تطبیقی، فقه خانواده، کلام اسلامی و علوم و معارف قرآنی صورت می گیرد.

شفیعی افزود: ظرفیت پذیرش سال تحصیلی 99-98، در مقطع تخصصی(سطح چهار) استان اصفهان حدود  40  نفر و در مقطع عالی(سطح سه)، حدود  120 نفر است.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با اشاره به امکان ثبت نام دارندگان مدرک کارشناسی در رشته های همسو شامل با حوزه گفت: این دسته از داوطلبان می توانند با رعایت ضوابط و شرایط خاص، در مقطع عالی(سطح 3) حوزه های علمیه خواهران نام نویسی کنند.

وی ادامه داد: متقاضیان شرکت در رشته های تفسیر و علوم قرآن ، اخلاق و تربیت اسلامی می توانند از مدارک دانشگاهی کارشناسی فقه و مبانی حقوق اسلامی، معارف اسلامی و حقوق، فقه مذاهب اسلامی، فقه و حقوق اسلامی، معارف اسلامی – فقه و اصول، الهیات و معارف اسلامی و ارشاد – فقه و مبانی حقوق(کارشناسی ارشدپیوسته)، معارف اسلامی و علوم تربیتی، معارف اسلامی- روانشناسی، معارف اسلامی و علوم تربیتی، مطالعات خانواده، باشند.

خانم شفیعی مدارک دانشگاهی همسو برای شرکت در رشته فقه و اصول را شامل فقه و مبانی حقوق اسلامی، معارف اسلامی و حقوق، فقه مذاهب اسلامی، فقه و حقوق اسلامی، معارف اسلامی-فقه و اصول و الهیات و معارف اسلامی و ارشاد – فقه و مبانی حقوق(کارشناسی ارشد پیوسته) بیان کرد.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان اصفهان  با بیان اینکه پذیرش در رشته تربیت دینی کودک و نوجوان از دارندگان مدرک کارشناسی معارف اسلامی و علوم تربیتی، معارف اسلامی – روانشناسی صورت می پذیرد گفت: در رشته مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی از دارندگان مدرک کارشناسی معارف اسلامی و علوم تربیتی، مطالعات خانواده و معارف اسلامی – روانشناسی ثبت نام به عمل می آید.

وی  در ادامه تشریح رشته های هم سو گفت: دارندگان مدرک کارشناسی در رشته های مترجمی زبان و ادبیات عرب، معارف اسلامی زیان و ادبیات عرب ، علوم حدیث، آموزش زبان عربی (خاص فرهنگیان) می توانند در رشته مدرسی ادبیات عرب ثبت نام نمایند.

 شفیعی با بیان اینکه برای شرکت در رشته کلام اسلامی، کلام با گرایش های امامت، مهدویت و مذاهب اسلامی متقاضیان دارای مدرک کارشناسی در رشته های  فلسفه، ادیان و عرفان، فلسفه و حکمت الهی، شیعه شناسی، الهیات و معارف اسلامی و ارشاد، فلسفه و کلام(کارشناسی ارشد پیوسته)، فلسفه و عرفان اسلامی ، فلسفه و کلام اسلامی و ادیان و مذاهب  می توانند ثبت نمایند گفت: دارندگان مدرک کارشناسی در رشته های تاریخ اسلام، علوم اسلامی – تاریخ اسلام – دانشگاه رضوی ، شیعه شناسی، تاریخ، فرهنگ و تمدن ملل اسلامی می توانند دررشته تاریخ ثبت نام نمایند.

 شفیعی در پایان خاطر نشان کرد: پذیرش تا 25 اسفند ماه ادامه دارد و متقاضیان برای اطلاع بیشتر  از شرایط پذیرش، نام نویسی و آزمون می توانند به پایگاه اینترنتی paziresh.whc.irمراجعه کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مجید IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    0 0
    من کارشناسی روانشناسی عمومی از دانشگاه پیام نور رو دارم به نطرتون میشه برا ارشد مشاور بیام حوزه علمیه ادامه بدم
  • فلور US ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    0 0
    کارشناسی حقوق هستم،امکان حضور در این کلاس ها هست،از اصفهان،چەتاریخی کلاسها برگزار میشە.