سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
اختتامیه هشتمین جشنواره علامه حلی(ره) در تالار شیخ صدوق حرم عبدالعظیم حسنی(ع)

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور، در اختتامیه هشتمین جشنواره علامه حلی(ره) تهران گفت: در بیانیه دوم رهبر معظم انقلاب بر توسعه علم و دانش که با پژوهش به دست می آید تاکید فراوان شده است لذا حوزه اگر می خواهد در دور دوم انقلاب نقشی اثرگذار داشته باشد باید پژوهش را شیوه کار خود قرار بدهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم بهجت پور مدیر حوزه های علمیه خواهران، در اختتامیه هشتمین جشنواره علامه حلی(ره) که صبح امروز در تالار شیخ صدوق حرم عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، ضمن تبیین نقش طلاب پژوهشگر در تحقق گام دوم انقلاب، به انتقاد از کیفیت مقالات ارسالی به جشنواره علامه حلی پرداخت، و اظهار داشت: در این جشنواره علمی سهم استان تهران در رتبه اول صفر و در رتبه دوم یک مقاله بوده است در حالی که جایگاه تهران باید بالاتر برود و تلاش ها بیشتر بشود.

وی افزود: همچنین در حوزه خواهران و برادران شاید  کاهش تعداد پژوهش ها در سطح های بالاتر هستیم و باید این رویه برعکس بشود، زیرا هرچه علم طلاب ما گسترده تر می‌شود باید پژوهش ها بیشتر و عمیق تر بشوند.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور گفت: در بیانیه دوم رهبر معظم انقلاب بر توسعه علم و دانش که با پژوهش به دست می آید تاکید فراوان شده و اینکه همه این مسائل بر دوش جوانان ایرانی است. لذا اگر حوزه میخواهد در دور دوم انقلاب نقشی اثرگذار داشته باشد باید پژوهش را شیوه کار خود قرار بدهد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران بیان داشت: علامه حلی که نام جشنواره نیز به اسم ایشان است در زمینه های متفاوت کلامی، فقهی اصولی و اعتقادی کتاب های متفاوت نوشتند و ابعاد علمی را گسترش دادند. در زمان معاصر ما این ویژگی را در شهید مطهری می بینیم که باتوجه به مسائل روز جامعه به تحقیق در زمینه های متفاوت پرداختند تا پرسش های مردم را پاسخ بدهند.

وی افزود: کاربردی کردن علوم و شناخت و فهم مسئله یکی از ضروریات علوم انسانی ما است و باید در این موضوع بسیار کوشید.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور در پایان با بیان این که رهبر انقلاب می تواند به عنوان یک نمونه ارزشمند الگوی جوانان قرار بگیرند، گفت: در تمامی این سال ها هم پدر، هم معلم، هم پژوهشگر و هم رهبر موفقی بوده اند و هیچ گاه از مطالعه دست نکشیده اند.

 

خبرنگار: فاطمه اسماعیلی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha