پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله العظمی مکارم شیرازی

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی، مسئله نفوذ دشمن در نهاد ها و مراکز علمی و حساس کشور را بسیار مهم و هوشیاری مسئولان را خواستار شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی امروز در دیدار سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش که در قم برگزار شد، وزارت آموزش و پرورش را از وزارتخانه های مهم و حساس کشور برشمردند و گفتند: دشمن همه تلاش خود را به کار بسته تا به این  وزارت خانه آسیب برساند.

ایشان تصریح کردند: آموزش و پرورش باید به برنامه های درسی، معلمان و دانش آموزان نظارت کافی داشته باشد، اگر این نظارت صورت بگیرد کسی نمی تواند به این وزارتخانه آسیب برساند.

این مرجع تقلید مسئله نفوذ را بسیار مهم دانسته و گفتند:ما در طول تاریخ شاهد نفوذ بودیم، حتی بیوت مراجع گذشته از این مسئله در امان نبوده اند و افرادی به عنوان عامل استکبار و استعمار نفوذ داشته اند.

ایشان افزودند: بنابراین نمی توان گفت،در وزارتخانه ای مانند آموزش و پرورش با این همه نیرو،  دشمن در صدد نفوذ نباشد.

این مرجع تقلید در ادامه آموزش و پرورش را منبع سعادت یا خدای نکرده شقاوت یک جامعه دانسته و تاکید کردند: دشمن برای جوانان و کودکان ما نقشه کشیده است و اگر خدای ناخواسته غفلت کنیم جبران ضرر ها مشکل خواهد بود. 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: از نظر تشکیلات ارتباط آموزش و پرورش با حوزه علمیه بیشتر شود، چرا که در حوزه علمیه افرادی هستند، دارای طرح و برنامه سازنده برای آموزش و پرورش دارند که می توان از آنها استفاد کرد.

این مرجع تقلید خاطر نشان ساختند: ارتباط با حوزه و روحانیت واستفاده از ظرفیت های حوزه های علمیه برادران و خواهران را توسعه دهید و در قالب همایش ها سمینارها و کرسی های آزاد اندیشی ابعاد علمی و فرهنگی و تربیتی فعالیت های را مورد بحث و بررسی قرار دهید.

ایشان  در بخش دیگری از سخنان خود رعایت اعتدال در مواجه با اهل سنت در استانهای سنی نشین را مورد تاکید قرار داده و گفتند: حفظ وحدت و احترام به مقدسات شیعه و سنی موجب آسایش و آرامش در تعلیم و تربیت می شود البته حفاظت از آموزه های شیعی و جلو گیری از افکار افراطی وظیفه  مسئولین دستگاه  تعلیم و تریبت اسلامی است.   

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha