پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله العظمی سبحانی

حوزه/ حضرت آیت‌الله سبحانی گفتند: در مورد مساوات دیه زن و مرد که در مجلس شورای اسلامی مطرح است باید بحث شود و مشخص شود که آیا مجلس صلاحیت بررسی این مسئله را دارد. مجلسی ها نباید به مساوات دیه زنان وارد شوند و رسالت اصلی آن‌ها رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت‌الله سبحانی پیش از ظهر امروز در اختتامیه دهمین جشنواره علامه حلی(ره) که در مجتمع آموزش عالی  امام خمینی(ره)  در قم برگزار شد، عنوان کردند: اهمیت قلم در مکتب اسلام بسیار بالا بوده و این مکتب برای قلم قداست قائل است.

ایشان افزودند: قسم بر غیر خدا جایز بوده و خداوند بر قلم قسم یاد کرده و این نشان دهنده اهمیت آن می‌باشد.

این مرجع تقلید با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) گفتند: سه چیز است که پرده های مانع از استجابت را پاره می‌کند، نخست صدای قلم دانشمندان و دوم صدای پای سربازان در میدان جهاد و صدای ریسندگی زنان در خانه از جمله این سه چیز است.

حضرت آیت‌الله سبحانی تصریح کردند: امروز قلم ها بیشتر به صورت خودنویس است، اما در گذشته ما در مکتب ها از قلم نی برای نوشتن استفاده می‌کردیم.

ایشان مطرح کردند: اگر جوانان ما در جنگ تحمیلی رشادت نمی‌کردند وضع ما این نبود.

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: جشنواره علامه حلی(ره) در خارج از کشور نیز دستاوردهایی داشته و ما از این طریق می‌توانیم صدها نفر را در داخل و خارج از کشور در مسیر نوشتن قرار می‌دهیم.

حضرت آیت‌الله سبحانی اظهار داشتند: اثر دیگر این جشنواره این است که موضوعات تحقیق می‌شوند و پیشنهاد بنده این است که موضوعات مشخص شود و سپس به افراد بگویند که روی آن تحقیق کنند.

ایشان ابراز کردند: آثاری که از حوزه ارائه می‌شود، اگر موضوعات حساس را شامل می‌شود، باید توسط افراد با تجربه چک شود و به گونه ای نباشد که برای ما اسباب زحمت ایجاد کند.

این مرجع تقلید  با تاکید بر حضور زنان در مشاغل متناسب با آنها گفتند : در مورد مساوات دیه زن و مرد که در مجلس شورای اسلامی مطرح است، باید بحث شود و مشخص شود که آیا مجلس صلاحیت بررسی این مسئله را دارد.

حضرت آیت‌الله سبحانی اضافه کردند: مجلسی ها نباید به مساوات دیه زنان وارد شوند و رسالت اصلی آن‌ها رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • شیعه IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
    0 0
    40 سال وقت داشتید شما این بحث و نظایر آن را جمع کنید الان که شده یک معضل و روگردانی مردم از دین هم نمیگذارید دیگران این بحثها را چمع کنند