پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 حضرت آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ بخل در دین مبین اسلام مزمت شده است؛ اما بخل در عمر بدون اشکال است و انسان باید نسبت به گذر عمر خود بخیل باشد.ب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله علوی گرگانی در دیدار طلاب و فضلای شهرضا و سمیرم که امروز در دفتر ایشان برگزار شد، ضمن تبریک حلول ماه رجب و ولادت امام محمد باقر(علیه السلام)، اظهار داشتند: طلاب و فضلا باید امانت بزرگان دین را حفظ نموده و به دست نسل های بعدی بسپارند.

ایشان ابراز داشتند: در زمانی قرار گرفته ایم که چهره های مادی در جامعه زیاد شده و به نحوی شده است که نمی گذارد طلاب به دنبال تحصیل بروند.

این استاد برجسته حوزه خاطرنشان ساختند: بخل در دین مبین اسلام مزمت شده؛ اما بخل در عمر بدون اشکال است و انسان باید نسبت به گذر عمر خود بخیل باشد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی تصریح کردند: مرحوم صاحب وسائل الشیعه در جواهر الثنیه نوشته اند سه صندوق برای انسان در فردای قیامت آورده می شود؛ یکی از صندوق ها اعمال حسنات است، صندوق دیگر معصیت و گناهان انسان است و صندوق سوم، صندوق خالی است، سوال می کنند پروردگارا چرا صندوق سوم خالی است؟ که می فرماید: خودت آن را پر نکردی؛ عمر شما هدر رفت و چیزی در آن قرار ندادی.

ایشان بیان داشتند: انسان باید توجه به اذکار داشته باشد و زبانش به یاد و ذکر خدا بچرخد؛ نباید بیکار بمانیم و برای خود ثواب جمع نکنیم.

معظم له اظهار داشتند: ما باید نسبت به اعمال بشریت حساس بوده و نگذاریم فعالیت های غیراخلاقی و دینی داشته باشند؛ باید با مردم بوده و آنان را به انجام اعمال خیر دعوت کنیم.

حضرت آیت الله علوی گرگانی ابراز داشتند: نبی مکرم اسلام در روایتی فرمودند: «و عليكم يا بني بالتواصل و التباذل و التبار و اياكم و التقاطع و التدابر و التفرق/ فرزندان دلبندم! دوباره به شما سفارش مي كنم: به يكديگر بپيونديد، نسبت به يكديگر بذل و بخشش كنيد، از نيكي كردن به يكديگر غافل نمايند و از اينكه از يكديگر ببريد و پشت به هم كنيد و پراكنده شويد، سخت برحذر باشيد».

 

همچنین حجت الاسلام والمسلمین نوری، نماینده طلاب شهرضا و سمیرم نیز در ابتدای این دیدار به ارائه گزارشی از وضعیت طلاب و فضلای این شهرستان ها ارائه کرد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha