پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
دیدار مدیر و کارکنان مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان جنوبی با امام جمعه بیرجند

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به این که بودجه کل حوزه های علمیه به اندازه دانشگاه تهران نیست، گفت: آنچه به حوزه های علمیه می رسد نسبت به آنچه که به دیگر دستگاه ها داده می شود، بسیار ناچیز و قابل قیاس نیست، اما می بینید که چگونه در بوق و کرنا می کنند و حاشیه سازی هایی را علیه حوزه های علمیه انجام می دهند.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیر و کارکنان مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید مشکل هر مسلمانی را باز کنید و این کار خیری است که می ماند، اظهار کرد: اسلام در یک شرایط ناشناخته ای ظهور پیدا کرد و شما امروز باید قدر جایگاهی که در آن قرار دارید را بدانید.

وی افزود: امروز مشاهده می کنید که بشر از هر حیوانی درنده تر شده و به اقسام گناه ها از جمله دروغ، مکر، نیرنگ و آدم کشی آلوده گشته که دلیل آن دور شدن از تعلیمات انبیاء الهی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه انسان منهای تعلیمات انبیاء از هر حیوانی بدتر است، خاطر نشان کرد: همان طور که اسلام ناشناخته است، محصلین علوم دینی نیز قدرشان ناشناخته است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: امروز به دلیل پارازیت های فراوانی که در دنیا وجود دارد، کمتر گوشی است که بشنود و کمتر فردی است که متوجه حقایق گردد.

وی ادامه داد: اگر معلم، محصل و مبلغ به تعلیمات انبیاء جامه عمل بپوشانند و راه آن ها را ادامه دهند دنیا بهشت خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: متأسفانه آنقدر پارازیت وجود دارد که برای همه چیز ارزش قائل هستند، اما برای علم دینی ارزشی قائل نمی شوند و حتی در آموزش و پرورش پایین ترین اولویت را به آن می دهند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه ارزش های واقعی تابع ما نیستند، بلکه تابع واقعیت هستند، ادامه داد: هنگامی که وقت مردم پُر است، فرصت ها خواهد سوخت، لذا باید افراد وارد میدان شوند و تعلیمات دین را آموخته و به دیگران نیز منتقل کنند.

وی با بیان اینکه باید قدر جایگاهی که در آن قرار دارید را بدانید زیرا مهمترین اقدامات را انجام می دهید، گفت: آنچه به حوزه های علمیه می رسد نسبت به آنچه که به دیگر دستگاه ها داده می شود، بسیار ناچیز و قابل قیاس نیست، اما می بینید که چگونه در بوق و کرنا می کنند و حاشیه سازی هایی را علیه حوزه های علمیه انجام می دهند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: میزان اعتباری که برای 260 هزار محصل علوم دینی هزینه می شود به اندازه اعتبار دانشگاه تهران، نیست.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه در شناخت طیف تحصیلات علوم دینی که همه ی ارزش ها وابسته به آن است، یک اصل و یک استثناء وجود دارد، گفت: ما به طلبه ای که تازه وارد حوزه علمیه شده و تحصیلش را شروع کرده است، باید به همان اندازه که به مطهری نگاه می کنیم به او نیز نگاه کنیم، زیرا دیدگاه ما این است که همه را به مانند شهید مطهری نگاه کنیم و هرگاه غیر آن ثابت شد طبق ضوابط برخورد گردد.

وی با بیان اینکه حواستان باید جمع باشد زیرا خداوند کار مهمی را به شما واگزار کرده است، گفت: نیت ها را بیش از پیش خالص کنید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان داشت: روحانیون سربازان امام زمان(عج) هستند و تا زمانی که خلاف آن ثابت نشود باید دستشان را ببوسید.

انتهای پیام/ط

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha