چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
تصاویر/ دیدار اعضای شورای سیاست گذاری حوزه علمیه خواهران با آیت الله العظمی سبحانی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور گفت: برای استقلال حوزه به سمت ایجاد منابع پایدار حرکت می کنیم و همه تلاش را بکار گرفتیم تا در مدت ۱۰ تا ۱۵ سال وابستگی رفع شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور پیش ازظهر امروز در دیدار اعضای شورای سیاست گذاری حوزه علمیه خواهران با حضرت آیت الله سبحانی که در قم برگزار شد، گفت: هم اکنون 500 مدرسه علمیه خواهران فعال هستند و از این تعداد 412 مورد در سطوح ابتدایی و الباقی در سطح 3 و 4 می باشند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران افزود:62هزار طلبه به استثنای استان های خراسان رضوی و جنوبی و جامعه الزهراء در مدارس علمیه خواهران مشغول هستند. 49 هزار فارغ التحصل شدند. در سطوح عالی و در سطح 4، چهار رشته و درسطح 3، هشت رشته سطح راه اندازی شده است. 162 محل رشته در سطح 3 و 25 محل رشته درسطح 4 وجود دارد و طلاب مشغول تحصیل می باشند.

وی عنوان کرد: هم اکنون 7هزار استاد در مدارس م حضور دارند که از این تعداد 6هزار خانم مشغول تدریس می باشند.

عضو شورای سیاست گذاری حوزه علمیه خواهران افزود: شعار امسال« رفع کاستی ها ازحوزه های علمیه» انتخاب شده است. همه تلاشها انجام شد تا حدودی نواقص رفع شود. در مورد استقلال حوزه به سمت ایجاد منابع پایدار حرکت می کنیم در همین رابطه ظوابط ایجاد منابع پایدار به وسیله هیأت امناء مدرسه شکل گرفت. هدف این است بتوانیم سالانه نیاز حوزه را تعمیم بدهیم تا از وابستگی به دولت کاسته شود. همه تلاش را بکار گرفتیم در مدت 10 تا 15 سال وابستگی رفع شود.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور گفت: از دیگر فعالیت ها در حوزه مهارت افزایی به طلاب صورت گرفته است. مقرر شد هر طلبه ای در طول 5 سال، دو مقاله بنویسد. برای انجام بهتر کارها حدود 12 کتاب مشخص شد و اجزاء پژوهش در هریک از کتابها آموزش داده شده است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران افزود: دیگر فعالیت ها راه  اندازی مرکز آموزش و مشاوره پژوهش با حضور اساتید در قم است. در همین رابطه در مرکز تحقیقات زن و خانواده اساتید قوی جمع شدند تا حوزه علمیه خواهران بتواند مرجعیت پاسخ گوی به  نیازهای جامعه زنان و جریان انحرافی زنان باشند و نتیجه راه اندازی آن، نشر 7 هزارمقاله و رساله از طلاب خواهر در جشنواره علامه حلی(ره) بوده است.

وی عنوان کرد: از دیگر فعالیت ها در مورد زندگی و رسالت زنانه است. سیاست این بود از نزدیک ترین خانه طلاب، محل تحصیل راه اندازی شود و این سیاست انجام شد و به همین دلیل 85 درصد خواهران به سرعت ازدواج می کنند.

عضو شورای سیاست گذاری حوزه علمیه خواهران افزود: این سیاست ها باعث شد کل زنان با سواد که در گذشته 30 درصد بود، هم اکنون به 80 درصد برسد. این مسئله باعث جامعیت علمی زنان شده است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران افزود: از دیگر برنامه ها، مهارت افزایی برای طلبه های سطح دو در زمینه قرآن، حدیث شناسی و مسئله دانی است. این برنامه از ورودیهای 98 به صورت گسترده آغاز می شود.

313/40

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha