جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کاظم صدیقی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با تاکید بر این که مسئولان باید بدهی خود را به شهدا بپردازند، گفت: والله شهدا برای ریاست فلان آقا خون ندادند، بلکه خون خود را برای حفظ دین اسلام، انقلاب، نظام و حجاب دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، ظهر امروز در مراسم چهلمین سالگرد آیت الله آخوند همدانی(ره)، با اشاره به این که باید زمینه ظهور حضرت حجت(عج) را فراهم کنیم، گفت: انقلاب اسلامی ایران زمینه ساز این اتفاق مهم عالم بشریت است و این وظیفه ما است که از آن حراست کنیم.

وی افزود: مسأله ظهور همانند غیبت دارای دو مرحله است و امروز ما در بین الطلوعین ظهور قرار داریم و باید بدانیم که صاح خانه اصلی خود امام زمان(عج) است و ما تنها امانت دار ایشان هستیم.

امام جمعه موقت تهران با تاکید براینکه باید در گام دوم انقلاب تهاجمی رفتار کنیم، اظهار کرد: از آنجایی که در فصل نام نویسی در حوزه های علمیه قرار داریم لذا خانواده ها باید فرزندان خود را تشویق به ثبت نام در حوزه ها کنند.

وی تصریح کرد: به دلیل حضور علمای والایی همچون مرحوم آخوند(ره) بوده که امروز ما مسلمان هستیم و باید قدردان آنها باشیم، بنابراین وظیفه امروز اباد کردن حوزه ها است در غیر این صورت ضربه خواهیم خورد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی، اکثر شهدا و ایثارگران را تربیت شده در هیئت ها عنوان کرد و گفت: اگر روحانیت، منابر و نماز جمعه نبود غیر ممکن بود که بتوانیم هشت سال در برابر همه دنیا ایستادگی کنیم.

وی، شهید شهریاری و شهید احمدی روشن را تربیت شده این مکتب دانست و یادآور شد: این دانشمندان بزرگ کشور کسانی بودند که جز افتخاراتشان حضور در هییت ها و بسیج بوده است.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: آنچه جمهوری اسلامی ایران را با دیگر کشور ها متفاوت ساخته، این است که ما امام حسین(ع) و نماز شب داریم، اما دنیا آن را ندارد.

وی با بیان این که بنده مرحوم آخوند(ره) را از نزدیک دیده بودم و ایشان را کامل می شناسم، یادآور شد: آقای آخوند عالمی به تمام معنا بودند که چراغ راهی برای نه تنها طلاب، بلکه برای همه مردم بودند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی خاطر نشان کرد: همه چیز در درس خواندن نیست و نباید از توجه به امور معنوی همانند نماز شب غافل شویم.

وی با اشاره به اینکه امروز باید قدر انقلاب و ولایت باشیم، بیان داشت: خیلی از علمای بزرگ نتوانستد همانند امام خمینی رفتار کنند، اما امام توانست با توکل به خداوند با حکومت طاغوت مبارزه کند.

امام جمعه موقت تهران، شبکه های اجتماعی را قتلگاه جوانان خواند و گفت: عده ای به دنبال آن هستند که شبکه های بومی ما را همانند تولید ملی از بین ببرند و این ما هستیم که نباید بگذاریم در این راه موفق شوند.

وی تصریح کرد: دشمن با استفاده از این شبکه ها خانواده های ما را به هم می ریزد، عفت عمومی را لکه دار می کنند و علناً این اعمال خلاف شئونات را نشان می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی اظهار کرد: باید مردم را بیدار کرد و بدانند که دشمن در خانه های ما مشغول ضربه زدن به ماست و در این شرایط اهمیت حوزه های علمیه چند ده برابر مشخص است.

وی با تاکید بر این که مسئولان باید بدهی خود را به شهدا بپردازند، یادآور شد: والله شهدا برای ریاست فلان آقا خون ندادند، بلکه خون خود را برای حفظ دین اسلام، انقلاب، نظام و حجاب دادند.

امام جمعه موقت تهران در پایان تاکید کرد: همه به ویژه حوزه های علمیه باید به شهدا لبیک بگویند و طلبه ها با رفتن بین مردم به روشنگری بپردازند، بنابراین امروز بهترین زمان است که خانواده ها بچه های با استعداد خودشان را به حوزه های علمیه بفرستند تا سربازان آقا امام زمان(عج) را تربیت کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha