جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله جنتی

حوزه/ رئیس مجلس خبرگان رهبری، حضور در صحنه مردم را ثمره خون شهدا دانست و گفت: چه ذلتی از این بالاتر که ترامپ با این همه هزینه در عراق، مجبور است با خفت و با چراغ خاموش به این کشور سفر کند؟! اما رئیس جمهور ما با عزت و به صورت رسمی به عراق سفر می کند و مورد استقبال قرار می گیرد. این نشان عزت جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله احمد جنتی، در افتتاحیه ششمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری در تهران با گرامی داشت یاد و خاطره آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی و آیت الله مومن، گفت: مصیبت درگذشت این دو بزرگوار برای ما غیر قابل جبران است اما در هر صورت این وقایع از مقدرات الهی است.

دبیر شورای نگهبان در ادامه با اشاره به حضور میلیونی مردم در راهپیمایی 22 بهمن، گفت: ما مسئولان باید از این مردم تشکر کنیم و ضرورت دارد دولتمردان برای رفاه این مردم شریف که در برف و باران امسال در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کردند اهتمام جدی داشته و جهت رفع مشکلات‌ آنان تلاش های جدی انجام دهد.

رئیس مجلس خبرگان با بیان این که انقلاب اسلامی از آن خداست و اوست که انقلاب را حفظ کرده است، تصریح کرد: راهپیمایی 22 بهمن مشت محکمی بر دهان آمریکا و اسرائیل بود زیرا آنان همیشه در یاوه گویی هایشان می گفتند انقلاب اسلامی چهل سالگی خود را نخواهد دید اما این توطئه شان نیز بر باد رفت.

دبیر شورای نگهبان حضور در صحنه مردم را ثمره خون شهدا دانست و افزود: دشمن برای شکست انقلاب اسلامی در 40 سالگی آن نقشه های فراوان کشیده بود که بحمدلله با حضور مردم خنثی شد.

آیت الله جنتی در ادامه با اشاره به مشکلات معیشتی مردم، گفت: قابل قبول نیست که مردم ما با این همه شهیدی که تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده اند الان برای گذران امور روزمره شان دچار مشکلات جدی شوند و معطل باشند، در حالی که این کشور امکانات زیادی دارد و از این امکانات باید برای رفاه حال مردم استفاده شود.

وی افزود: در کشور مشکلات اقتصادی داریم و واقعا جنگ اقتصادی است؛ مقام معظم رهبری، رئیس جمهور را فرمانده این جنگ قرار دادند و امیدواریم که تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات معیشتی مردم بکار گیرند.

رئیس مجلس خبرگان با اشاره به بیانات رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: ما نمایندگان در مجلس خبرگان رهبری باید بیانیه گام دوم رهبری را با دقت مورد بررسی قرار داده و آن را تشریح کنیم و راهکارهای تحقق آن را ارائه کنیم تا مسئولان نیز به این بیانیه توجه جدی نموده و در راستای تحقق آن تلاش کنند.

وی در ادامه با اشاره به انتصاب حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جدید قوه قضاییه، گفت: باید دست رهبری را بوسید که برادر عزیز و گرامی ما حجت الاسلام والمسلمین رئیسی را به این جایگاه مهم انتخاب کردند زیرا دشمنان انقلاب از این انتصاب به شدت عصبانی و ناراحت هستند و این دلیل روشنی است بر این که این انتصاب به حق و درست بوده است.

آیت الله جنتی خطاب به رئیس جدید قوه قضاییه، تاکید کرد: یکی از مسائل بسیار مهمی که ایشان باید پیگیری کند مسئله رانت‌های ارزی است که کوتاهی در این مسئله ضربه سنگینی به اقتصاد کشور و معیشت مردم وارد کرده است.

رئیس مجلس خبرگان در ادامه با اشاره به حضور رئیس جمهور سوریه در ایران، آن را موجب عزت و اقتدار دو کشور دانست، و گفت: حضور آقای اسد در ایران پیام بسیار مهمی به جهان داشت و معنی‌اش این است؛ ایران بود که سوریه را نجات داد و دشمن را بیرون کرد.

وی افزود: جمهوری اسلامی جلوی دولت های غربی و داعش ایستاد و اجازه نداد دولت مردمی سوریه سقوط شود و در کنار مردم سوریه ایستاد و این افتخاری برای نظام ما است.

دبیر شورای نگهبان با تاکید بر این که در طول تاریخ، شکست همواره از آن فرعونیان و طاغوتیان بوده است، تصریح کرد: پاداش شهادت ها پیروزی و رشد اسلام و ضعیف شدن دشمنان است.

آیت الله جنتی اضافه کرد: چه ذلتی از این بالاتر که ترامپ با این همه هزینه در عراق، مجبور است با خفت و با چراغ خاموش به این کشور سفر کند؟! اما رئیس جمهور ما با عزت و به صورت رسمی به عراق سفر می کند و مورد استقبال قرار می گیرد. این نشان عزت جمهوری اسلامی است.

رئیس مجلس خبرگان در پایان با اشاره به اعطای نشان ذوالفقار توسط رهبری به سردار سلیمانی، گفت: سردار سلیمانی مرد بزرگی است که در خیلی جاها به داد انقلاب، نظام و ولایت فقیه رسیده است و کارهایی کرده که کسی توانایی انجام آن را نداشت و در روزهایی که در سوریه حضور داشت با نقشه هایی که می‌داد توانست پیروزی های متعددی را در سوریه و جبهه مقاومت به ارمغان بیاورد. 313/42

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha