پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ماداگاسکار برای اولین بار عیدین فطر و قربان را تعطیل اعلام کرد

حوزه/ به دنبال تشکیل جلسه هیئت دولت ماداگاسکار و برای محترم شمردن حقوق اقلیت مسلمان این کشور، نخست وزیر ماداگاسکار برای اولین بار در تاریخ این کشور دو روز عید قربان و عید فطر را تعطیل رسمی اعلام کرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از  saphirnews پس از برگزاری آخرین جلسه هیئت دولت در تاریخ چهارم ماه جاری میلادی، و به منظور محترم شمردن حقوق اقلیت مسلمان کشور در کشور ماداگاسکار، آقای ناتی کریستین، نخست وزیر این کشور برای اولین بار دو روز عید قربان و عید فطر را تعطیل رسمی(با حقوق و مزایا) اعلام کرد.

نکته قابل توجه این است که این دو روز تاکنون فقط برای شهروندان مسلمان این کشور تعطیل بوده که این مسئله به خودی خود موجب ایجاد دو دستگی و اختلاف در میان پیروان ادیان بود که به دنبال تصویب این قانون پیروان سایر ادیان نیز همانند مسلمانان قادر خواهند بود تا از تعطیلات این دو عید اسلامی استفاده کنند.

لازم به ذکر است که، ماداگاسکار با مرکزیت شهر آنتاناناریوو، کشوریست واقع در اقیانوس هند و در کنار سواحل جنوب شرقی قاره آفریقا، این کشور با جمعیتی بالغ بر بیست و سه میلیون نفر که کمتر از 3 درصد از جمعیت آن را مسلمانان تشکیل میدهد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha