جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عبادی

حوزه/امام جمعه بیرجند با تاکید بر صفاتی همچون اخلاق اسلامی، تعهد انقلابی، دوست داشتن و فداکاری برای مردم گفت؛ در دورانی کسانی بودند که آتش می‌پرستیدند، اما اکنون بعد از قرن‌ها در چهارشنبه آخر سال به جای مناجات با خداوند، با آتش مناجات می‌کنند، این اوج نادانی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعلیرضا عبادی، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه بیرجند اظهار داشت: همه افراد از مسلمان و غیرمسلمان، امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) را به عنوان یک انسان استثنا و سمبل انسانیت می‌دانند.

وی با اشاره به این‌که استکبار جهانی بیش از 70 سال است که کشورهای مسلمان را اشغال کرده‌اند، افزود: مستکبران بر خلاف قوانین بین‌الملل و هیچ‌دلیلی مردم بی‌گناه را می‌کشند.

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: تمام حرف دشمنان اسلام این است که باید نوکر ما باشید، چراکه سیستم آن‌ها لیبرالِ برده‌داری طبقاتی است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان این‌که در تفکر لیبرالی درست و غلط مطرح نیست، گفت: آمریکا بعد از جنگ جهانی تاکنون بیش از 50 کشور را مورد حمله قرار داده؛ بنابراین یک انسان نمی تواند در مقابل این همه جنایت بی‌تفاوت باشد.

وی با تاکید بر اینکه دشمنی‌های دشمنان منحصر به اکنون نیست و هر زمان که زمینه‌ای فراهم شود آنها برنامه‌های خود را عملی می‌کنند، عنوان کرد: متأسفانه مشاهده می‌شود حتی در داخل کشور افرادی به کشور خود خیانت می‌کنند.

امام جمعه بیرجند، مردم ایران را بهترین مردم برشمرد و ادامه داد: در کنار این بهترین‌ها جمعیت حداقلی هستند که برای خود، کشور و حتی خارج از کشور مشکل ایجاد می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی بیان داشت: آن‌هایی که اختلاس و بی‌عدالتی را ترویج می‌دهند، اکثریت مردم نیستند.

وی با تاکید بر صفاتی همچون اخلاق اسلامی، تعهد انقلابی، دوست داشتن و فداکاری برای مردم اضافه کرد: در دورانی کسانی بودند که آتش می‌پرستیدند؛ اکنون بعد از قرن‌ها در چهارشنبه آخر سال به جای مناجات با خداوند، با آتش مناجات می‌کنند، این اوج نادانی است.

امام جمعه بیرجند تبیین کرد: استفاده از ابزاری مانند ترقه که ابزاری برای مردم‌آزاری توسط دشمن و به وسیله خود افراد است، علاوه بر این‌که اعصاب مردم را خرد می‌کند، بلاهای جبران‌ناپذیری را برای خودشان نیز به وجود می‌آورد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی یادآور شد: با توجه به این‌که در آخر سال مسافرت‌ها آغاز و جاده‌ها شلوغ است، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی که حفظ جان خود و دیگران است ضرورت دارد.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha