جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه نماز جمعه لبنان حمله تروریستی به مسجد نیوزلند را محکوم کردند و افزودند که این عملیات در نتیجه تحریک مستمر علیه مسلمانان و تحریف و تشویش علیه اسلام در کشور های مختلف غربی انجام گرفت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه نماز جمعه لبنان حمله تروریستی به مسجد نیوزلند را محکوم کرده و تاکید کردند: این عملیات در نتیجه تحریک مستمر علیه مسلمانان و تحریف و تشویش علیه اسلام در کشور های مختلف غربی انجام گرفت.

سید فضل الله حمله تروریستی نیوزلند را محکوم کرد

سید علی فضل الله در خطبه نماز جمعه خواستار تأمین امنیت برای بازگشت آوارگان سوریه ای شد و گفت: رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن غزه به بهانه پرتاب موشک به ملت فلسطین فشار می آورد و در قدس برای نمازگزاران در مسجدالاقصی محدودیت ایجاد می کند.

وی به پایداری ملت فلسطین در غزه و قدس و نگهبانان مسجد الاقصی درود فرستاد و از ملت های عربی و اسلامی خواست که به سکوت خود پایان دهند و در برابر کسانی که به کرامت و مقدسات آن ها هتک حرمت می کند، بایستند.

سید فضل الله اشاره کرد: معاون اول رئیس بانک بین المللی در گزارش خود هزینه جنگ ها و درگیری های مسلحانه ای که کشور های عربی از سال 2010میلادی شاهد آن بودند را 900 دلار اعلام کرد، امّا این رقم کم ترین مقدار هزینه است.

وی ادامه داد: لذا باید این جنگ های بیهوده که جان و مال و زیر ساخت ها را از بین می برد و در بیشتر کشور های عربی به ویژه یمن جریان دارد، متوقف شود.

سید فضل الله از آمادگی ایران برای همکاری با کشور های عربی و اسلامی در سطوح مختلف و گشایش صفحه جدیدی در ارتباط با کشور های اسلامی استقبال کرد.

امام جمعه بیروت حمله تروریستی به دو مسجد در یکی از شهر های نیوزلند که منجر به قربانی شدن ده ها تن شد را محکوم کرد و گفت: این عملیات در نتیجه تحریک مستمر علیه مسلمانان و تحریف و تشویش علیه اسلام در کشور های مختلف غربی انجام گرفت.

وی افزود: مقامات نیوزلندی مسئول مقابله با افراطی گری و خشونت نژادپرستانه هستند و باید برای ارتباط و تقریب میان مسلمانان و مهاجرین و حمایت از مساجد و عبادتگاه ها تلاش کنند.

شیخ دعموش: آمریکا از وحشی ترین اسلوب ها برای تحقق اهدافش استفاده می کند

شیخ علی دعموش نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله در خطبه نماز جمعه گفت: آمریکا و غرب تلاش کردند از طریق گروهک های تروریستی و تکفیری که به وجود آورده اند، اسلام را به عنوان دینی بدون اخلاق، بدون مهربانی و بدون انسانیت به ملت های خود و جهان معرفی کنند و ملت های خود را علیه اسلام و مسلمین تحریک کرده و دل های آنان را پُر از کینه و دشمنی کردند، به گونه ای که برخی از غربی ها مرتکب جنایت وحشیانه علیه مسلمانان می شوند، آنچنان که در مسجد نیوزلند رخ داد.

وی افزود: این جنایت ها نشانگر عمق کینه توزی برخی از غربی ها علیه اسلام و مسلمین است که با تلاش رسانه و سیاست غربی به وجود آمده است.

شیخ دعموش ادامه داد: آنچه اینان را به کشتار و ارتکاب جنایت علیه مسلمانان و نمازگزاران تشویق می کند، همان جنایتی است که ائتلاف آمریکایی سعودی علیه ملت بی گناه یمن مرتکب می شود و آخرین آن تجاوز سعودی آمریکایی در استان حجه در یمن است که منجر به شهادت ده ها کودک، زنان و پیرمردان شد.

عضو ارشد حزب الله تاکید کرد: آمریکا مسبب تمامی مصیبت ها و اعمال تروریستی منطقه و جهان است و از وحشی ترین اسالیب برای تحقق اهدافش استفاده می کند، لذا تنها با مقاومت و ثبات و تکیه بر خدا می توان آن را شکست داد.

شیخ یاسین کشتار نمازگزاران در نیوزلند را محکوم کرد

شیخ علی یاسین رئیس انجمن علمای صور گفت: ارتش، ملت و مقاومت حامی وطن است و باید یک مثلث جدیدی برای مبارزه با فساد، مدیریت مناسب و سرمایه گذاری ثروت های ملی در پیشرفت کشور تشکیل شود.

شیخ یاسین تجاوز به مسجد الاقصی را محکوم کرد و از سکوت کشور های عربی و اسلامی علیه این جنایت که رژیم اسرائیل بار ها آن را تکرار کرده ابراز تعجب کرد.

وی اشاره کرد: موضع گیری اخیر آمریکا در قبال منطقه جولان سوریه و کرانه باختری نشان می دهد که آمریکا یکی از طرف های اصلی درگیری است و به دنبال صلح و بی طرفی نیست.

شیخ یاسین حمله تروریستی به دو مسجد در نیوزلند را محکوم کرد و آن را از پیامد های پروژه صهیونیستی آمریکایی دانست که تروریسم را تأسیس و حمایت می کنند.

شیخ حبلی: حمله تروریستی نیوزلند مؤکد این است که اسلام قربانی تروریسم است

شیخ صهیب حبلی روحانی اهل سنت لبنان در خطبه نماز جمعه اشاره کرد: حمله تروریستی نیوزلند که منجر به قربانی شدن ده ها تن شد را بار دیگر تأکید کرد که اسلام محمدی اصیل قربانی تروریسم است.

وی افزود: اسلام الگوی سایر ادیان و مذاهب است، امّا برخی تلاش می کنند اسلام و مسلمین را به تروریسم متهم کنند.

شیخ حبلی نسبت به بازگشت طرح ها و پروژه های آمریکایی برای بر هم زدن امنیت و استقرار لبنان هشدار داد و گفت: هیئتی اخیرا با سفر به لبنان لایحه ای را ارائه  داده اند که مقاومت را هدف قرار می دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha