شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین فاضل

حوزه/ مسئول مرکز امور صیانتی حوزه‌های علمیه گفت: دشمن از طرق مختلف درصدد است روحانیت را معیوب سازد و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل، در نشست «لباس روحانیت، اقتضاها و آسیب‌ها» که در مدرسه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز با حضور طلاب مدارس علمیه استان آذربایجان‌شرقی برگزار شد، گفت: در تاریخ آمده است پس از صدور فتوای تنباکو، مرحوم میرزای شیرازی گریه کرد، چرا که متوجه شد دشمن به قدرت و نفوذ مرجعیت پی برده است.

وی اضافه کرد: پس از تأسیس حوزه علمیه در سال 1300 توسط شیخ عبدالکریم حائری، تحول بزرگی در دنیا ایجاد شد و مردم را به دین و دینخواهی دعوت کرد. اکنون از سراسر جهان این اخبار را می‌شنویم که مردم متدین به دین هستند، عدالت طلب بوده و از ظلم بدشان می‌آید. این‌ها اثرات یک مرد الهی بود که متأثر از دین و دیانت و روایات الهی، دست به چنین اقدامی زده بود.

مسئول مرکز امور صیانتی حوزه‌های علمیه با تأکید بر اینکه دشمن برای توقف این موتور محرکه و تأثیرگذار برنامه‌ریزی زیادی کرده، گفت: قبل از انقلاب اسلامی، وضعیت اسفناکی داشتیم، مرحوم آیت‌الله دستغیب می گفتند تعداد مشروب فروشی‌ها بیشتر از نانوایی‌ها بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین فاضل اضافه کرد: با وجود هجمه‌ها و بمبارانی که علیه روحانیت از سوی دشمنان و ابلیس‌های زمانه صورت می‌گیرد، روحانیت از محبوبیت برخوردارند. دشمن از طرق مختلف درصدد است روحانیت را معیوب سازد و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.

وی افزود: دشمن شبانه‌روز در تلاش است تا یک نقطه ضعف از روحانیت بیابد و از آن علیه دین و دیانت استفاده کند. باید زمان خود را شناخته و بر اقتضائات زمان آگاه باشیم، اگر غیر این باشد، موفق نخواهیم بود.

مسئول مرکز امور صیانتی حوزه‌های علمیه بر لزوم آموزش مهارت‌های مختلف برای طلاب تأکید کرد و افزود: اقتضاء جامعه می‌طلبد که مهارت‌های مختلفی را آموخته و بر فن و فنون بروز مسلط باشیم، گاهاً مشاهده می‌شود در برقراری ارتباط با همسر و فرزندان هم دچار مشکل هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین فاضل متذکر شد: امروز پس از چهل سال با کمال تأسف اعلام می‌کنیم نظام بانکداری کشورمان، اسلامی نیست؛ این جواب مناسبی نیست و از نقص ما ناشی می‌شود، این مشکل را باید حوزه حل و فصل نمایند. اگر وضعیت در خیابان‌های ما اینگونه است، ما متهم ردیف اول هستیم، تمامی امکانات در اختیار ما بوده تا چنین مسائلی را مرتفع کنیم.

مسئول مرکز امور صیانتی حوزه‌های علمیه در پایان صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: تا زمانی که در حجره هستید و زندگانی‌تان شلوغ تر نشده است، از فرصت‌ها نهایت استفاده را برده و نسبت به تسلط بر مهارت‌ها و فنون زمان، اهتمام ورزید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha