شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024

آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/حضرت آیت الله نوری همدانی ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی علیه مسلمانان نیوزلند، خواستار مقابله همه کشورهای جهان به ویژه امت اسلامی با تروریسم و اسلام هراسی شدند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی امروز در دیدار رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفتند: علما باید زمان ها را رصد کنند و حوادثی که در زمان ها واقع می شود را بدانند و خود را مجهز کنند تا قدم در راه پیشرفت اسلام و مبارزه با دشمنان بردارند.

این مرجع تقلید با بیان این که وحدت امت اسلامی تأکید همیشگی قرآن کریم است، خاطرنشان کردند: علما باید بیدار و هوشیار باشند تا بتوانند مردم را هوشیار و آگاه نگه دارند، مسلمانان همواره باید متحد باشند تا بتوانند در برابر دشمنان ایستادگی کنند و دشمن را به شکست برسانند.

معظم له اضافه کردند: مسلمانان باید نسبت به خود دارای تواضع و نسبت به دشمنان دین محکم و قاطع باشند، فرهنگ قرآنی باید در جامعه و امت اسلامی جاری باشد؛ ایرانی ها ویژگی های خاصی دارند و در روایات از آن ها تمجید شده است.

حضرت آیت الله نوری همدانی وظیفه عالمان دینی را در دوران امروز سنگین ارزیابی کردند و گفتند: عالم دینی با جریانات را رصد کند و وظیفه خود را تشخیص دهد تا بتواند جامعه را در هوشیاری نگه دارد.

ایشان در قسمت دیگری از بیانات خویش ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی علیه مسلمانان نیوزلند، خواستار مقابله همه کشورهای جهان به ویژه امت اسلامی با پدید تروریسم شدند و  گفتند: سیاست غرب، آمریکا و صهیونیست ها این است که اسلام را در نظر مردم جهان بد نام کنند از این رو دست به اسلام هراسی، شیعه هراسی و ایران هراسی می زنند، غربی ها مدام علیه اسلام تبلیغ می کنند و با اقدامات تروریستی وحشت به دل مردم می اندازند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر استفاده از ابزار روز برای معرفی اسلام ناب به جهانیان اظهار داشتند: قبل از این که دشمنان علیه اسلام و مسلمانان سم پاشی کنند و دروغ بگویند باید مردم جهان را با اسلام ناب آشنا کنیم تا متوجه دروغ غربی ها شوند.

معظم له ادامه دادند: متأسفانه تنها به دادن رساله های عملیه به مردم بسنده شده و درباره سیاست اسلامی و بقیه معارف ناب اسلام در عرصه های گوناگون کار دقیقی صورت نگرفته که این موضوع مهم باید در دستور کار مبلغان دینی باشند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان بیدار کردن و هدایت مردم، آگاه کردن آن ها از توطئه های دشمن و برخورد با آن را از وظایق مبلغان دینی دانستند و ابراز داشتند: سخن و رفتار رهبر انقلاب باید الگوی مبلغان دینی برای ارتباط و آگاه کردن مردم باشد.

 

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha