چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ مشارکت طلاب شیروانی در طرح پاکبان

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم (ره) شیروان گفت: به مناسبت سال نو ۲۰ نفر از پاکبانان شیروانی به مشهد مقدس اعزام شده و در این مدت طلاب و روحانیان در قالب اردوی جهادی به‌جای این پاکبانان خدمت می کنند.

حجت‌الاسلام امید سعادتی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به اردوهای جهادی پیش‌بینی‌شده برای اجرا از سوی طلاب و روحانیان شیروانی، اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن سال نو و رسم خانه‌تکانی، بر اساس برنامه، طلاب شیروانی در قالب اردوی جهادی به خانه‌تکانی منازل خانواده‌های شهدا می‌پردازند.

وی افزود: همچنین قرار است طلاب مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم(ره) شیروان در معیت سایر روحانیان، با حضور در مرکز نگهداری از سالمندان، سال جدید خود را در کنار سالمندان تحویل کنند.

حجت‌الاسلام سعادتی خاطرنشان کرد: همچنین به همت حوزه علمیه قرار است 20 نفر از پاکبانان شهرداری شیروان به همراه خانواده به مشهد مقدس و زیارت حرم مطهر رضوی نائل شده و در نبود آن‌ها طلاب و روحانیان شیروانی به مدت یک شب تا صبح به‌جای آن‌ها پست دهند.

مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم(ره) شیروان گفت: پیش از این هم طلاب و روحانیان شیروانی با حضور در طرح پاکبان به مدت یک روز اقدام به تنظیف خیابان‌های شیروان کرده بودند.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح اهدای خون از سوی طلاب و روحانیان شیروانی، اظهار کرد: در آستانه سال جدید حدود 30 نفر از طلاب و روحانیان این شهرستان به‌صورت هماهنگ و هم‌زمان با مرکز انتقال خون شیروان مراجعه کرده و اقدام به اهدای خون کردند.

حجت‌الاسلام سعادتی بازدید و سرکشی از بازار را از دیگر برنامه‌های طلاب و روحانیان شیروانی دانست و گفت: با توجه به در پیش بودن ایام سال جدید و افزایش خرید و فروش در بازار، جمعی از طلاب و روحانیان این شهرستان با حضور در بازار شیروان ضمن احوالپرسی و عرض خدا قوت به بازاریان در جریان اوضاع و احوال بازار و خریدهای نوروزی قرار گرفتند.

گفتنی است، مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم(ره) شیروان در سال 1346 و به دستور آیت‌الله حکیم(ره) از علمای بزرگ نجف و با همراهی عالمان و خیران این منطقه تأسیس شد و تاکنون حدود نیم‌قرن از راه‌اندازی آن می‌گذرد.

در حال حاضر این مدرسه علمیه با قریب به 130 طلبه و 15 استاد، رتبه نخست آموزشی را در بین مدارس علمیه خراسان شمالی داشته و در سطح خراسان بزرگ هم جزء 10 مدرسه علمیه برتر قرار دارد.

شایان‌ذکر است، هفته گذشته در آئین تجلیل از طلاب و روحانیان جهادگر خراسان شمالی، مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم(ره) شیروان به‌عنوان فعال‌ترین مدرسه درزمینهٔ برگزاری اردوهای جهادی در استان معرفی و از مدیر این مدرسه تجلیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • کریم IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
    0 1
    باسلام خداقوت من خودم از روحانیون حوزه هستم .بنظرم کارهایی مثل پاکبانی نه در شأن طلبه است نه ضرورتی دارد اگر به وظیفه اصلیمون که حضور تبلیغی در بین مردم است و اخلاق نیکو در برخورد با خانواده و مردم داشته باشیم هم پیش خدا عزیزیم هم نزد مردم لطفا بیگه این کارهای سبک رو انجام ندهید مردم بوی ریاکاری و فریب از آن استشمام می کنند