چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مظلوم جلوه دادن مهاجم حمله به مساجد نیوزلند توسط مطبوعات غربی

حوزه/ اقدام مطبوعات غربی در نشان دادن چهره خوب، انسانی و معصوم از عامل حمله به مساجد نیوزلند توسط کاربران شبکه های اجتماعی به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از الجزیره، مطبوعات غربی به سبب نشان دادن چهره خوب از عامل حمله به مساجد نیوزلند محکوم شدند.

مطبوعات انگلیسی از برنتون تارنت، عامل حمله به مساجد شهر کرایست چرچ را که 49 نمازگزار بیگناه را بی رحمانه به قتل رسانده  چهره ای معصوم نشان داده و تصویر دوران کودکی او را منتشر کردند.

شبکه های اجتماعی این اقدام مطبوعات غربی را محکوم کردند.

دیلی میرور، یک روزنامه انگلیسی تصویری از دوران کودکی این جنایتکار بر روی صفحه اصلی منتشر کرده و نوشت: کودکی فرشته ای که به یک قاتل راست گرای شیطانی بدل شد!

روز شنبه دیلی میل نیز گزارشی از مادربزرگ این جنایتکار منتشر کرده و گفته او پسر خوبی بوده است!

در این مطبوعات چهره ای از دوران کودکی مهاجم منتشر کرده و وی یک مربی متعهد با شخصیتی دوست داشتنی توصیف شده که برنامه های ورزشی برای کودکان برگزار می کرده است.

اوون جونز، مقاله نویس انگلیسی به این عکس جلد واکنش نشان داده و گفت: آن ها به جای اینکه به قربانیان بپردازند به «تروریست» توجه نشان داده اند.

نورالدین چادوری کارگردان خلاق بریتانیایی نیز مطبوعات غربی را مورد انتقاد قرار داده و گفت: درحالی که  به قربانیان بی توجهی می شود، مهاجم انسان نشان داده شده است.

درحالی که بیشتر واکنش ها در شبکه های اجتماعی علیه مطبوعات انگلیسی بوده، مطبوعات استرالیایی نیز به خاطر عکس جلدشان مورد انتقاداتی قرار گرفته اند.

چندین روزنامه انگلیسی نیز به جای انتشار عکس قربانیان، عکس هایی از  فیلم منتشر شده توسط خود مهاجم را گذاشته اند. این درحالی است که پلیس نیوزلند و استرالیا استفاده از این تصاویر را منع کرده بودند. در صفحه اول روزنامه استرالیایی تصاویری از وی گذاشته شده و در زیر آن نوشته شده: «تنها یک مرد سفید پوست عادی! 28 ساله، در استرالیا به دنیا آمده، در طبقه کارگر با خانواده ای کم درآمد بزرگ شده است!»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha