جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دکتر بهرام سرمست استاندار قم در ديدار با حجت الاسلام والمسلمين قمي

حوزه/ سرمست،‌ در ديدار رئيس سازمان تبليغات اسلامي كشور با تأكيد بر لزوم تلاش براي رفع مشكلات و دغدغه هاي فرهنگي گفت: اين مهم نياز به تعامل و هم افزايي دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» دکتر بهرام سرمست استاندار قم در ديدار با حجت الاسلام والمسلمين قمي رئيس سازمان تبليغات اسلامي، طي سخناني با اشاره به اهميت مسأله زيربنايي فرهنگ در جامعه تصريح كرد: غناي اين حوزه در گرو مشاركت همه بخش ها است.

وي نگاه نو و تحول گرا را لازمه تكامل و پويايي هر چه بيشتر حوزه فرهنگ دانست و خاطرنشان كرد: اين نگاه تحولي بايد در همه اجزاء و اركان فرهنگي به ويژه در شيوه ها و ابزارهاي تبليغ لحاظ شود.

استاندار قم همچنين با تأكيد بر لزوم برنامه ريزي در جهت بهره مندي از همه ظرفيت هاي موجود براي اثربخشي فعاليت هاي فرهنگي در جامعه به ويژه ظرفيت جوانان و هيئات مذهبی و تشكل هاي ديني گفت: كار مردمي بايد به مردم واگذار شود و مردم محوري در اين حوزه بيش از پيش مورد توجه قرار گيرد.

سرمست در بخش ديگري از سخنان خود از قم به عنوان قطب مهم فرهنگي و معنوي كشور ياد كرد و با اشاره به ضرورت تلاش نهادها و دستگاه هاي فرهنگي و تبليغي براي استفاده از اين ظرفيت ارزشمند و منحصربفرد براي مقابله با آسيب هاي اجتماعي تصريح كرد: مجموعه دولت و شخص وزير كشور تأكيد ويژه بر اين مقوله دارند.

وي با بيان اين كه بدون تعامل و هم افزايي كاري پيش نمي رود، مشكلات فرهنگي را دغدغه همه مسؤلان برشمرد و افزود: بايد با تعامل سازنده و مثبت و آسيب شناسي اقدامات گذشته، زمينه كيفي سازي و اثربخشي فعاليت هاي اين حوزه فراهم شود.

استاندار قم با اشاره به جايگاه خاص مبحث فرهنگ در بيانيه گام دوم انقلاب اسلامي مقام معظم رهبري و نيز تأكيدات ويژه معظم له بر حساسيت هاي فضاي فرهنگي قم گفت: اين مباحث به عنوان يك اولويت مهم بايد در برنامه هاي سازمان تبليغات اسلامي نمود داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha