جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فضای مجازی

حوزه/ طلاب و روحانیون کرمان در طوماری به دادستان کل کشور، شکایت خود را از عدم مدیریت فضای مجازی توسط مسئولین امر اعلام و بر پیگیری مجدانه دستگاه قضایی در این زمینه تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در کرمان، طلاب و روحانیون کرمان در طوماری به حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری، دادستان کل کشور، شکایت خود را از عدم مدیریت فضای مجازی توسط مسئولین امر در کشور اعلام و بر پیگیری مجدانه  دستگاه قضایی در این زمینه تاکید کردند.

متن بیانیه به شرح زیر است:

 

بسمه تعالی

متن شکایت روحانیت کرمان از مسئولین فضای مجازی کشور

وَلَن يَجْعَلَ اللَّهُ لِلْكَافِرِينَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ سَبِيلا – سوره مبارکه نساء آيه141

جناب حجتالاسلام والمسلمین حاج آقای منتظری (زید عزّه)

دادستان محترم کل کشور

 سلام علیکم

با عرض ادب و احترام، به استحضار میرسانیم ما روحانیت کرمان به دلایل ذیل از مسئولین فضای مجازی کشور شکایت داشته و تقاضای رسیدگی به این شکایت را از حضرتعالی داریم.

1 . با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مدظله العالی بر اهمیت فضای مجازی از جمله فرمایش ایشان در تاریخ 20/07/1391 که فرمودند: {اگر من امروز رهبر انقلاب نبودم، رئیس فضای مجازی کشور میشدم. رایانهها و فضای مجازی و سایبری که الان در اختیار شماست، اگر بتوانید اینها را یاد بگیرید میتوانید یک کلمه حرف درست خودتان را به هزاران مستمعی که شما را نمیشناسند برسانید! این فرصت فوق العادهایست مبادا این فرصت را ضایع کنید که اگر ضایع شد خداوند متعال از من و شما روز قیامت سوال خواهد کرد.}و با اذعان به اینکه فضای مجازی به عنوان یک فرصت مغتنم در اختیار ما میباشد و جزء لاینفک زندگی روزمره گردیده است کوتاهی مسئولین ذیربط در این رابطه به هیچ وجه قابل قبول نمیباشد.

2 .مقام معظم رهبری مدظله العالی بارها تاکید کردهاند که مسئولین باید شبکه ملی اطلاعات را راهاندازی نموده و فضای مجازی را بومیسازی نمایند اما علیرغم تمام این تاکیدات و به رغم رشد هر روزه شبکه‎های مجازی غیر بومی، این امر هنوز محقق نگردیده است.

3 . از جمله مسائل بدیهی در دنیای امروز ترویج و آموزش و فرهنگسازی استفاده از امکانات است که معالاسف علیرغم توسعه فضای مجازی، مسئولین این بخش در فرهنگسازی استفاده از فضای مجازی به شدت کمکاری نموده و موجب خسارات جبران ناپذیر مادی و معنوی به کاربران این فضا شدهاند.

4. امنیت جامعه اسلامی که مرهون خون صدها هزار شهید میباشد متاسفانه بارها و از طریق فضای مجازی و شبکه‎هایی همچون کانالهای تلگرامی و صفحات اینستاگرام مورد خدشه واقع شده است که از مصادیق بارز آن میتوان به اغتشاشات دیماه 1396 اشاره نمود که موجب قتل نفوس بیگناه و صدمات جبرانناپذیری به جامعه اسلامی شد.

5. دین مبین اسلام و مکتب حقه اهل بیت علیهم السلام به عنوان میراث گرانسنگ علمای سلف و مجاهدین راه توحید این روزها علیرغم تذکرات مکرر مقام معظم رهبری ادام الله ظله مورد هجوم بیسابقه دشمنان دین و مکتب قرار گرفته و سیل شبهات اعتقادی در فضای مجازی خطری عظیم را یادآور میشود که متاسفانه امکان رؤیت این شبهات به راحتی در دسترس تمامی اقشار جامعه بویژه جوانان بوده و مسئولین فضای مجازی با عدم جلوگیری از انتشار این مطالب راه را برای نفوذ هر چه بیشتر این القاءات شیطانی باز گذاردهاند.

6. به قطع یکی از اهداف دشمنان ایران اسلامی تغییر سبک زندگی مردم مسلمان ایران از زندگی نورانی اسلامی به سمت زندگی اباحهگرایانه اومانیستی میباشد، امری که این روزها در فضای مجازی بدون هیچ مزاحمتی تبلیغ میشود و حتی دستهای مافیای اقتصادی که سودهای کلانی از فروش محصولات خود در بازار ایران میبرند نیز در این حرکت دیده میشود؛ به طور مثال طبق بعضِ از گزارشات شرکتهایی که سود چند میلیاردی از فروش لوازم آرایشی میبرند از پشتیابانان اصلی ترویج بیحجابی در فضای مجازی کشور میباشند.

7. عدم حمایت از پیامرسانهای داخلی و صدور اجازه برای ادامه فعالیت پیامرسانهای خارجی (که اکثرا وابسته به سرویسهای جاسوسی غرب و صهیونیستی بوده) موجب ترویج فساد، فحشا، ناامنی، بیقیدی، لامذهبی و .… گردیده است که خود از مصادیق عدم حمایت از فکر و تلاش جوانان این مرز و بوم و میدان دادن به دشمنان اسلام میباشد این در حالی است که میتوانستیم با حمایت واقعی از این پیامرسانها، جامعه را به سمت فضاهای مجازی بومی رهنمون کرده و از بسیاری از آسیبهای اجتماعی جلوگیری نماییم.

8. متاسفانه شاهد هستیم که کانال‌‎ها و صفحات نیروهای ارزشی و متعهدی که نسبت به عملکرد مسئولین فضای مجازی و .... انتقاد دارند بعضا مسدود و عرصه برای یکهتازی معاندین و فعالین ضد ارزشی در فضای مجازی فراهم گردیده است.

در پایان تاکید مینماییم که همانطور که مقام معظم رهبری دام ظله العالی فرمودهاند امروز جنگ برای بقاء اسلام و انقلاب در فضای مجازی کشور میباشد

لذا باید فرماندهانی که در این جبهه خیانت کردهاند معرفی و به سزای اعمال خود برسند.

 والسلام علی من اتبع الهدی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • هادی IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۸
    0 0
    متولی پاسخ به شبهات حوزه و روحانیت اند. چرا کم کاری حوزه باید پوشیده شود؟ چرا روحانیون در فضای مجازی حضور چشمگیری ندارند که بله شبهات پاسخ دهند؟ مگر طبق بند اول همین بیانیه، حضرت آقا نفرمودند اگر من رهبر نبودم، فضای مجازی را در اختیار می گرفتم؟ پس چرا حوزه هیچ برنامه ای برای فضای مجازی ندارد؟ حوزه و روحانیت در مورد فرمان آتش به اختیار کار فرهنگی در فضای مجازی مشخصا چه کاری انجام داده؟ چرا گزارش نمی دهند؟ خدا کند روزی از خواب غفلت بیدار نشویم که کار از کار گذشته باشد...