جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله مکارم شیرازی

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که چهارشنبه سوری یک خرافه است، تاکید کردند: برخی خرافات مثل چهارشنبه سوری را باید رها کرد و نسبت به سنت های خوب نوروز مثل مهمان نوازی، صله رحم و پاکیزگی منازل که بسیار خوب و سفارش شده نیز هست توجه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم، با اشاره به فرارسیدن سالروز ولادت با سعادت امیر المومنین(ع) با قرائت دو بیت شعر در مقام و عظمت حضرت امیر المومنین علی(ع) یاد و خاطره آن امام همام را گرامی داشتند.

این مرجع تقلید در ادامه  ضمن تبریک فرارسیدن سال نو به تشریح سنت های مر بوط به نوروز پرداختند و گفتند: بعضی ها کلا با نوروز مخالف هستند و برخی ها نیز معتقدند باید همه رسم و رسومات را کاملا اجرا کرد اما سنت پیامبر اکرم(ص) چیز دیگریست.

معظم له افزودند: پیامبر گرامی اسلام نسبت به سنت های زمان جاهلیت نه به طور کلی آن سنت ها را رد کردند و نه به طور کلی آنها رو تایید کردند؛ بلکه سنت هایی مثل اکرام مهمان و وفای به عهد را که مربوط به زمان جاهلیت بود را پذیرفتند و برخی سنت های اشتباه را نفی کردند و ما نیز نسبت به سنت های ایرانی و ملی نیز باید این گونه برخورد کنیم.

ایشان با بیان این که چهارشنبه سوری یک خرافه است، تاکید کردند: برخی خرافات مثل چهارشنبه سوری را باید رها کرد و نسبت به سنت های خوب نوروز مثل مهمان نوازی، صله رحم و پاکیزگی منازل که بسیار خوب و سفارش شده نیز هست توجه شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در قسمت دیگری از بیانات خویش با اشاره به فرارسیدن سال نو و لزوم برنامه ریزی برای آن، گفتند: برای سال نو باید برنامه نو ریخت؛ باید مردم در سال جدید وحدت و همدلی خود را بیشتر کند، کاسب ها نسبت به مردم رعایت انصاف را داشته باشند و دولت نیز نظارت های خود را بیشتر کند، چرا که به طور کلی عقلا برای سال نو برنامه نو می ریزند  و از فرصت های خود به بهترین نحو استفاده می کنند.

 

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha