سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
مراسم تحویل سال نو در حرم حضرت معصومه (س)

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی، بر لزوم ایمان به روز معاد تاکید کرد و گفتند: اینکه شما می‌شنوید این همه اختلاس و احتکار می‌شود نشان می‌دهد که پایه‌های ایمان متزلزل شده و موجب نابسامانی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاریحوزه» حوزه، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در آیین تحویل سال ۱۳۹۸ که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد، با بیان اینکه قرآن کریم برنامه چهارگانه‌ای را برای زندگی بشر معرفی کرده است، اظهار کردند: در مرحله نخست این برنامه ایمان به خداوند متعال مورد تاکید قرار گرفته است؛ مفهوم ایمان این است که بدانیم خداوند متعال همه جا با ماست و بر همه اعمال و نیت‌های ما آگاه است به همین علت از خود ما، به ما نزدیک‌تر است.

معظم له  بر لزوم ایمان به روز معاد تاکید و اضافه کردند: اینکه شما می‌شنوید این همه اختلاس و احتکار می‌شود نشان می‌دهد که پایه‌های ایمان متزلزل شده و موجب نابسامانی شده است.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه میوه درخت ایمان عمل صالح است، عنوان کردند: کمک به نیازمندان، عیادت بیماران، آزاد کردن زندانیان و کمک به ازدواج جوانان از عمل صالح و مرحله دوم برنامه مورد نظر قرآن کریم است که امیدواریم امسال به این مرحله دوم توجه بیشتری داشته باشیم تا عمل صالح ما ذخیره میعاد ما باشد.

ایشان یادآور شدند: ما نباید مقابل صحنه‌های فساد سکوت کنیم و نسبت به امر به معروف و نهی از منکر نگاهی ویژه داشته باشیم؛ در سال جاری باید نظارت‌های خود را بیشتر کنیم تا بتوانیم از اختلاس‌ها و دزدی‌ها جلوگیری کنیم.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی از دعوت به استقامت و صبر به‌عنوان یکی از مراحل مهم برنامه مورد نظر قرآن کریم نام برد و گفتند: زندگی دارای بسیاری از مشکلات است و اگر ما استقامت نداشته باشیم با مشکل روبرو خواهیم شد.

معظم له  ادامه دادند: ملت شجاع پیشرفت می‌کند اما ملتی که شجاعت و استقامت ندارد می‌ماند؛ جامعه ما باید با این برنامه قرآنی پیوست داشته باشد و در این راستا باید از تشریفات کم و اضافه آن را صرف ایتام، خانواده‌های نیازمند و افرادی کنیم که مدت اجاره آن‌ها تمام شده و وسایل خانه آن‌ها را به بیرون ریخته‌اند.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با قرائت دعای سال تحویل عنوان کردند: با عمل به برنامه مورد نظر قرآن کریم احسن‌الحال رقم زده می‌شود.

این مرجع تقلید اضافه کردند: امیدواریم مردم به ویژه جوانان در سال جاری وضعیت مطلوب‌تری داشته و در راستای تحقق این هدف مسئولان نیز کوشا باشند.

ایشان خاطرنشان کردند: اینکه سال نو با میلاد امیرالمؤمنین علیه‌السلام تقاران یافته را به فال نیک گرفته و امیدواریم سال با برکتی برای همه مسلمانان باشد به شرطی اینکه مسئولان بیشتر کار کنند و مردم با یکدیگر صمیمانه‌تر باشند و هر فردی فقط به فکر خود نباشد.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha