جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
هنا عبدالکریم، استاد فلسفه دانشگاه عراق

حوزه/ هنا عبدالکریم، با بیان اینکه آیت الله العظمی خامنه‌ای رهبر مسلمانان جهان است، گفت: امنیت عراق، مدیون قاسم سلیمانی است.

هنا عبدالکریم، یکی از اساتید فلسفه دانشگاه عراق، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به علت حضورش در مناطق عملیاتی، اظهارداشت: به راهیان نور آمدم تا بفهمم چرا ایرانی‌ها این‌قدر با ذوق و شوق و علاقه، به مناطقی که فقط یک‌مشت خاک وجود دارد، می‌آیند! آمده‌ام تا از ایرانی‌ها شیوه دوستی با شهدا را یاد گیریم و آن را به امت خود انتقال دهم.

وی با بیان اینکه مردم عراق باید از مردمان ایران بیاموزند که چگونه به شهدا متوسل شوند، افزود: ما آمدیم تا از نزدیک، ارزش و قیمت انسانی را که شهید شده است را ببینیم.

عبدالکریم، از خلاقه بیش‌ازحد خود، به مقام معظم رهبری سخن گفت و بیان کرد: سید علی خامنه‌ای فقط رهبر ایران نیست! او رهبر همه آزاده خواهان و مسلمانان جهان است و به اعتقاد من، اگر همه مردم پیرو امام خامنه‌ای باشند، مشکلات دنیا حل خواهد شد و دیگر مستکبرین عالم نمی‌توانند این‌گونه به مردم مظلوم دنیا بتازند.

این استاد دانشگاه عراق، با تأکید بر اینکه عراقی‌ها قدر سید علی خامنه‌ای را بیشتر از ایرانیان می‌دانند، اظهار کرد: ما مجتهدان بزرگ دینی زیادی از جمله آیت‌الله حکیم، صدر و سیستانی در عراق داریم، اما رهبری همچون امام خامنه‌ای نداریم.

عبدالکریم، با بیان اینکه خون پاک امام حسین(ع) همه کینه‌های بین دو ملت به‌واسطه جنگ هشت‌ساله رژیم بعث با مردم ایران را نشسته است، گفت: در اربعین حسینی درب خانه ما عراقی‌ها به روی همه زائران ایرانی باز است.

وی، ایستادگی و پیروزی عراق و ایران علیه داعش را سبب وحدت دو کشور دانست و تصریح کرد: عقیده و باورهای دینی  این دو کشور یکی است اما دولت استعمار به دلیل اینکه می‌داند ما متحد شویم دنیا را شکست می‌دهیم بین ما سنگ‌اندازی می‌کند.

عبدالکریم، در پایان با بیان اینکه رشادت‌های سردار قاسم سلیمانی موجب شکست داعش در منطقه شده است، اظهارداشت: از خدا می‌خواهیم سردار سلیمانی را برای مردم یمن و شیعیان دنیا حفظ کند و از نظر اکثر مردم عراق اگر ایران نبود داعش وارد عراق شده بود و کل کشور را در دست می‌گرفت.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha