پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست خبری اولین دوره مسابقات بین المللی طلاب جهان اسلام در قم- حسین اسدی

حوزه/ مرحله نیمه نهایی سومین دوره مسابقات بین المللی طلاب علوم دینی با دعوت از برگزیدگان قرآنی جهان روزهای ۲۳ و ۲۴ فروردین ماه در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دبیر شورای راهبری و هماهنگی فعالیت‌های قرآنی حوزویان در گفت وگو با خبرنگاران اظهارکرد: با پایان یافتن مرحله مقدماتی این دوره از مسابقات که به صورت غیر حضوری از طریق فضای مجازی برگزار شد، از میان ۲۳۴نفر شرکت کننده مرحله مقدماتی از ۵۱کشور جهان، تعداد ۶۰نفر از ۳۶کشور به مرحله نیمه نهایی راه یافتند که این مرحله با دعوت از برگزیدگان مرحله مقدماتی، به صورت حضوری در روزهای ۲۲ تا ۲۴ فروردین ماه سال آینده در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد.

اسدی افزود: در مجموع ۶۰نفر از طلاب علوم دینی ۳۶کشور جهان شامل چاد، موریتانی، افغانستان، تاجیکستان، عراق، کنیا، امریکا، تونس، کامرون، توگو، غنا، هندوستان، سریلانکا، الجزایر، لبنان، سوریه، قرقیزستان، اوگاندا، عربستان، بوروندی، کرواسی، بوسنی، پاکستان، تانزانیا، اندونزی، بنگلادش، ترکیه، فلسطین، ساحل عاج، آذربایجان، روسیه، آلبانی، مالاوی، سیرالئون و جمهوری اسلامی ایران به مرحله نیمه نهایی این دوره از رقابت ها راه یافتند.

رئیس ستاد سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم طلاب علوم دینی، رشته های حفظ کل قرآن کریم، قرائت تحقیق، قرائت تحقیق، خطابه قرآنی و رشته جدید پایان نامه های قرآنی در مقطع دکتری و سطح چهار را از جمله رشته های این دوره از مسابقات برشمرد و عنوان کرد: با توجه به رسالت حوزوی و لزوم تسلط طلاب بر مفاهیم آیات ، تفسیر قرآن به عنوان جزء لاینفک این رشته‌ها بوده و متسابقان هر یک از این رشته ها می بایست به سوالات تفسیری نیز پاسخ دهند.

اسدی گفت: خطابه قرآنی نیز یکی دیگر از رشته‌های مورد توجه در سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ویژه طلاب است که به زبان عربی بوده و برای دومین سال متوالی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به حضور متسابقان از روز ۲۱ فروردین ماه در شهر مقدس قم عنوان کرد: مرحله پایانی این مسابقات که توسط داورانی از ۶کشور جهان قضاوت می شود، همراه با محفل باشکوه قرآنی در روز جمعه ۲۳ فروردین ماه در سالن همایش‌های پیامبر اعظم(ص) مدرسه علمیه امام کاظم(ع)  و با حضور عموم مردم خواهد بود .

اسدی همچنین تصریح کرد: آیین اختتامیه این مسابقات روز شنبه ۲۴فروردین‌ماه با تقدیر از نفرات برتر در سالن همایش های مدرسه علمیه امام کاظم (ع) برگزار خواهد شد و حسن ختام این دوره از مسابقات نیز دیدار متسابقان و داوران با رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز ۲۶فروردین ماه  خواهد بود.

وی همچنین عنوان کرد: از دیگر برنامه های جنبی این رویداد قرآنی، اجرای تلاوت توسط قاریان و استادان میهمان در اماکن مذهبی و مساجد شهر مقدس قم خواهد بود تا از این طریق محافل نورانی متعدد قرآنی زمینه بهره مندی هر چه بیشتر مردم عزیز این شهر مقدس از نورانیت کلام وحی در ایام مسابقات فراهم شود.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha