پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ |۱۵ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 19, 2024
دوازدهمین همایش ملی طلاب و فضلای فردوس، سرایان و بشرویه

حوزه/ دوازدهمین همایش ملی طلاب و فضلای فردوس، سرایان و بشرویه با سخنرانی آیت الله مروی و با موضوع «رسالت ها و مأموریت های روحانیت در قبال بیانیه گام دوم انقلاب»، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دوازدهمین همایش ملی طلاب و فضلای فردوس، سرایان و بشرویه با سخنرانی آیت الله مروی عضو جامعه مدرسين حوزه علمیه قم با موضوع «رسالت ها و مأموریت های روحانیت در قبال بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب»، يكشنبه چهارم فروردین ۹۸ با حضور بیش از۳۰۰ نفر از اساتید طلاب و روحانیون برادر و خواهر شهرهای فردوس، بشرویه، سه قلعه ، اسلامیه، سرایان و آیسک در باغشهر اسلامیه خراسان جنوبی برگزار شد

این همایش در سه بخش ویژه برنامه ریزی و برگزار شد، در بخش اول طلاب و روحانیونی که از قبل برای ارائه طرح ها و نظرات خود در جمع طلاب ثبت نام  کرده بودند، به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.

از مهمترین میهمانان این بخش حجت الاسلام والمسلمین وحدتی شبیری رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی مشهد مقدس بود که ضمن تبيين بخش هایی از بیانه گام دوم انقلاب ضرورت حضور طلاب در آموزش های آکادمیک را متذکر شد.

در بخش دوم سخنران ویژه همایش آیت الله مروی، عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور ضمن بیان خاطرات خود از مردم شریف و متدین فردوس و تقدیر از همبستگی و اجتماع طلاب فردوس و ...، همت و تلاش طلاب در عرصه علم و پژوهش را مهمترین بخش بیانیه گام دوم دانست.

در بخش سوم این گردهمایی نیز میهمانان و شرکت کنندگان با حضور در یادمان شهدای گمنام شهر اسلامیه در بالای کوه بلندی معروف به جبل النور در فاصله ۲کیلو متری محل همایش و ادای احترام به ساحت ۲ شهید گمنام این شهر و ذکر توسل، با آرمان های امام و شهدای گرانقدر تجدید میثاق کردند.

 حضور ائمه جمعه فردوس، سرایان، سه قلعه، آیسک، اسلامیه، اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم و مشهد، معاون جذب و گزینش شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، مدیر کل صداوسیمای خراسان جنوبی، مديركل روابط عمومی و بین الملل جامعه الزهرا قم و برخی مسئولان محلی در کنار طلاب و فضلای برادر و خواهر از نکات برجسته این همایش بود.

گفتنی است، این برنامه ملی در طول۱۲ سال به همت طلاب و فضلای فردوسی حوزه علمبه قم(موسسه مشکات) و با همکاری ائمه جمعه میزبان، در این منطقه برگزار می شود.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha