جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عبدالرضا عزیزی

حوزه/ نماینده شیروان در مجلس شورای اسلامی گفت: به هرکدام از خانواده‌های عشایر سیل‌زده خراسان شمالی ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات کم‌بهره و به ازای هر رأس گوسفند تلف شده آن‌ها هم ۵ میلیون ریال کمک بلاعوض اعطا می‌شود.

عبدالرضا عزیزی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به وارد آمدن خسارات فراوان به عشایر خراسان شمالی در بحران سیل اخیر، اظهار کرد: با توجه به بازدید صورت گرفته از عشایر سیل‌زده استان، مسائل و نیازهای آن‌ها به‌صورت مستقیم با وزارت کشور مطرح شده تا به‌مرور مرتفع شود.

وی با اشاره به اینکه سیل اخیر سبب وارد شدن خسارت مالی فراوانی به عشایر خراسان شمالی شده اما خوشبختانه تلفات جانی نداشته‌ایم، افزود: با توجه به اینکه راه دسترسی مناطق محل زندگی عشایر استان در سیل اخیر تخریب شده، نیازها و امداد اولیه مورد نیاز این سیل‌زدگان از طریق هوایی ارسال شده و مواردی از قبیل چادر، پتو و مواد غذایی تا حدی توزیع شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با وجود این گلایه‌های به‌حق عشایر استان در مورد کمبود امکانات و تجهیزات همچنان وجود دارد که باید هر چه سریع‌تر مرتفع شود.

عزیزی در ادامه اظهار کرد: با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته با وزارت کشور قرار است به ازای هر رأس گوسفند تلف شده از عشایر سیل‌زده خراسان شمالی، پنج میلیون ریال کمک بلاعوض اعطا شود.

وی تصریح کرد: افزون بر این طبق قول و وعده کرمعلی قندالی، رئیس سازمان امور عشایر کشور مقرر شده به هر خانواده عشایر سیل‌زده خراسان شمالی 500 میلیون ریال تسهیلات با بهره چهار درصد اختصاص یابد.

گفتنی است، جاری شدن سیل در مناطق مختلف خراسان شمالی که از بیست و نهم اسفندماه سال گذشته شروع شده و همچنان ادامه دارد تاکنون سه کشته و افزون بر 480 میلیارد تومان خسارت به تأسیسات زیربنایی، بخش کشاورزی و سایر بخش‌های استان وارد کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha