جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ سومین همایش طلاب و روحانیون محمودآبادی حوزه علمیه قم

حوزه/ رئیس شورای راهبردی قرارگاه عمار با طرح این سؤال که اگر وضعیت امروز ما و دشمن را با وضعیت زمان امیرالمؤمنین(ع) مقایسه کنیم، شبیه کدام زمان آن حضرت است؟، گفت: وضعیت امروز ما مانند ساعت پایانی نبرد صفین است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ساری، حجت الاسلام و المسلمین مهدی طائب، رئیس شورای راهبردی قرارگاه عمار، در هفتمین روز از سال جدید، در سومین همایش طلاب و روحانیون محمودآبادی سراسر کشور، در مدرسه علمیه امام صادق علیه السلام شهر محمودآباد استان مازندران، در دو بخش معیشت طلاب و گام اول و دوم انقلاب به ایراد سخن پرداخت.

رئیس شورای راهبردی قرارگاه عمار به ضرورت ایجاد منابع پایدار برای حوزه های علمیه اشاره کرد و با بیان این که حوزه های علمیه باید از وجوهات مردم اداره شوند، گفت: ویژگی وجوهات این است که نشانه دینداری مردم است. اگر میزان وجوهات کاهش یابد، نشانگر آن است که سطح دینداری و نیز معیشت مردم با مشکل مواجه شده است و حوزه ها باید بر شدت کار ارشادی خود بیافزایند. ازاین رو حوزه ها نباید به دولت ها وابسته شوند.

وی ادامه داد: اگر حوزه ها به دولت ها وابسته شوند و روزی دولتی به هر دلیلی بودجه را قطع کند یا نتواند بودجه ای به حوزه تخصیص دهد، حوزه وابسته به آن بودجه، چگونه می تواند خود را اداره کند، لذا باید حوزه های علمیه مردمی اداره شوند.

رئیس شورای راهبردی قرارگاه عمار در بخش دوم سخنان خود با طرح سؤالی کلیدی به تبیین هدف و راهبرد بیانیه گام دوم انقلاب در راستای گام اول انقلاب پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین طائب طرح این سؤال که اگر وضعیت امروز ما و دشمن را با وضعیت زمان امیرالمؤمنین(ع) مقایسه کنیم، شبیه کدام زمان آن حضرت بود؟ تا اگر شباهتی هست و در آن زمان به دلیل بی تجربگی ضربه ای وارد شد، امروز دچار آن ضربه نشویم؟ گفت: وضعیت امروز ما مانند ساعت پایانی نبرد صفین است.

وی در توضیح وضعیت نبرد صفین اظهار کرد: نبرد نهایی صفین، آغازی بسیار مسرت بخش دارد، اما پایان آن به شدت تأسف بار است. ساعتی که مالک اشتر به قرارگاه رسید. معاویه خواست فرار کند که عمرو عاص گفت «جایی برای فرار نداری! بمان الان کاری می کنم که سپاه علی سلاح خودشان را زمین بگذارند. بگو قرآن‌ها را بالای نیزه کنند و اعلان کن که حکمیت قرآن را می پذیری!»، قرآن بالای نیزه رفت و به سرعت برق اثر کرد. مالک دید که چگونه اشعث بن قیس و طرفدارانش حکمیت را بر حضرت علی(ع) تحمیل کردند. ازاین رو در گفتگویش با اشعث گفته بود، ما اول می بایست گردن امثال تو را می زدیم بعد با معاویه می جنگیدیم.

وی در تحلیل تحمیل حکمیت بر امیرالمؤمنین(ع) گفت: چرا سپاه حضرت به سرعت شمشیرش را غلاف کرد؟ دو عامل خستگی در جنگ فرسایشی صفین و بی بصیرتی. هنگامی که معاویه گفت حکمیت را پذیرفت، آنها تصور نمی کردند که معاویه دروغ می گوید! چون بصیرت نداشتند.

رئیس شورای راهبردی قرارگاه عمار  ادامه داد: تجربه چهل ساله ما می گوید که علیه منافق نمی توانی شمشیر بکشی! چون در این صورت خودکشی کرده ای. چون منافق از تو، خود را خودی تر نشان می دهد؛ منافق هنرپیشه است؛ راه برخورد با منافق دو راه است یا به امامت صددرصد ایمان داشته باشی یا که او خودش را لو دهد.

حجت الاسلام والمسلمین طائب با بیان این که دشمن برای برگرداندن شما سراغ حیله تاکتیک نبرد صفین رفته است تا ما را با پای خودمان برگرداند، گفت: اگر کسی بخواهد این انقلاب را زمین بزند من و شماییم و اگر کسی هم بخواهد آن را سرپا نگه دارد من و شماییم. امیرالمؤمنین(ع) در نبرد صفین زمین خورد، چون نیرویی نداشت تا برای مردم توضیح دهد که معاویه دروغ می گوید.

رئیس شورای راهبردی قرارگاه عمار اضافه کرد: فرض بگیرید ما توانستیم ایران را بهشت روی زمین بکنیم، آیا کار تمام است؟! آیا مأموریت همین است؟ یا این که اینها چیزی نیست که برایش شهید بدهیم؟؛ امام خمینی(ره) در بیانیه نیمه شعبان سال 68 که فصل الخطاب است فرمودند «انقلاب ما نقطه آغاز انقلاب جهانی امام زمان(عج) شد». یعنی ما مقدمه سازیم و این بر اساس سنت الهی است نه بر مبنای معجزه.

وی تصریح کرد: حضرت امام ما را امر کردند که نیرو پرورش دهیم. پس هدف از انقلاب امن سازی نقطه ظهور برای امام زمان(عج) است. حال راهبردش چیست؟ راهبرد آن نابودی اسرائیل است. امام راحل فرمود «اسرائیل باید از بین برود».

وی با بیان این که امام(ره) روز قدس را تعیین کردند، یعنی روزی که در آن اعلان می شود اسرائیل باید از بین برود و بعد فرمودند «روز قدس روز اسلام است»، افزود: چه رابطه ای بین نابودی اسرائیل و اسلام است؟ بر اساس آیه «الیوم اکملت لکم دینکم» مراد از اسلام، اسلامی است که امام(ره) دارد.

حجت الاسلام والمسلمین طائب با اشاره به سخنان ترامپ، اظهار کرد: ترامپ اطلاعات گرانبهایی به ما داده است که اگر میلیاردی خرج می کردیم نمی توانستیم به دست آوریم. یکی از آن اطلاعات مهم این بود، ما با این که می دانستیم که آمریکا، طالبان و داعش را ساخته است، اما نمی توانستیم از نظر حقوق بین الملل آن را ثابت کنیم، ولی ترامپ به خانم هیلاری گفت که شما در دولت ایالت متحده داعش و طالبان را به وجود آوردید.

رئیس شورای راهبردی قرارگاه عمار با اشاره به این که ترامپ در سخنرانی خود گفت من در تحریم ها علیه ایران موفق شدم. چون ایران می توانست در عرض دوازده دقیقه خاورمیانه را بگیرد، گفت: رئیس جمهور آمریکا این سخن را مصاحبه ای لو داد که مقصود او از خاورمیانه، اسرائیل است.

وی در تکمیل سخنان خود افزود: ترامپ در مصاحبه ای در مورد قتل خاشقچی گفت ما از بن سلمان حمایت می کنیم، چون بالاترین حامی اسرائیل در منطقه است. اگر آل سعود از بین برود، اسرائیل از بین خواهد رفت. و اگر اسرائیل از بین رود ما دیگر نمی توانیم در خاورمیانه بمانیم. یعنی خاورمیانه دست کسی است که اسرائیل را بگیرد و اگر آمریکا از منطقه بیرون برود، آیا دولت های مرتجع باقی می مانند؟!

استاد حوزه با طرح سئوالی مبنی بر این که چرا حضرت آقا بیانیه گام دوم را دادند؟، گفت: انسان حکیم گام دوم را زمانی بر می دارد که گام اول را محکم برداشته باشد. الان ما در قنیطره هستیم یعنی 150 کیلومتری تل آویو، که در گام اول سفت و محکم برداشته شد. حالا باید گام دوم را محکم برداریم.

وی ادامه داد: حضرت آقا در بیانیه گام دوم بیش از چهل بار کلمه انقلابی را تکرار کرده اند. در گام اول الزامات گام دوم حاصل شد. از جمله آن الزامات، تربیت نیروی متخصص متعهد است که حدود 14 میلیون نیروی متخصص جوان پرورش دادیم و در گام دوم باید این نیروها را انقلابی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین طائب یادآور شد: بدانید حضرت آقا در گام دوم، در کوتاه مدت نیروهای جوان متخصص را آزاد خواهند کرد و سال 98 سال درخشش اقتصادی خواهد بود. با تدبیر آقا وابستگی به نفت از بین خواهد رفت و این 14 میلیون متخصص را پای کار می آورند.

رئیس شورای راهبردی قرارگاه عمار اظهار کرد: حضرت آقا در طرح اقتصادیشان دلار را از ارز رسمی مبادلاتی ما انداخت و دولت را به این سمت سوق دادند که به جای دلار با پول ملی کشورها معاملات داشته باشیم. بسیاری از کشورهایی که با آنها تبادلات اقتصادی داریم هم این را پذیرفتند.

وی در پایان با جمع بندی سخنان خود تصریح کرد: بدانید که به گام دوم رسیدید و حضرت آقا می دانستند چه زمانی گام دوم را بردارند.

انتهای پیام

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha