شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله اعرافی نماز جمعه

حوزه/ امام جمعه قم، با اشاره به رسمیت شناختن جولان از سوی دولت آمریکا گفت: برخی دولت های عربی به جای اینکه در مقابل این ذلت بایستند در بحرین مردم خود را می کشند و علیه مردم یمن این گونه ستم می کنند و در جهان اسلام نیز این گونه فتنه ها و فساد را ایجاد می کنند؛ باید به اسلام و به ملت ها برگردید، ترامپ باید بداند که جبهه مقاومت در همه عرصه ها به پیش خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله اعرافی ظهر امروز در خطبههای نماز جمعه این هفته قم در مصلای قدس، با اشاره به سیل اخیر در کشور گفت: با مردم به خصوص با مردم گلستان و مازندران و فارس که دچار مشکلات بسیاری شدند، باید با آنها در استانها و شهرها و روستاهایی که با خسارت مواجه شدند همدردی کنیم و از کسانی که در ایام نوروزی و بحران سیل برای آسایش مردم تلاش خدمت کردند نیز تشکر می کنیم.

وی افزود: ستادهای تسهیلات نوروزی در ایام عید به خوبی انجام شد و مسئولان در نقاط مختلف کشور حضور مستمر داشتند و از مسئولان استان و شهر قم نیز برای تسهیل مسافرت‏ها و جلوگیری از سیل در قم تشکر می کنیم.

خطیب جمعه قم بیان کرد: باید با روحیه جهادی و نگاه انقلابی مشکلات را حل کنیم؛ در مواقعی با مشکلات و قصورهایی مواجه بودیم که باید جبران شود؛ در کشور با امواج گسترده سیل مواجه بودیم و باید با تلاش مردم و مسئولان از این آفات جلوگیری کنیم؛ امروز نیز امداد و کمک و اعانه باید انجام شود و همه باید در این راستا تلاش کنند.

آیت الله اعرافی با اشاره به شعار رونق تولید ملی برای سال 98 از سوی مقام معظم رهبری بیان کرد: این شعار با تاکید بر شعار سال قبل ( حمایت از تولید ملی) است؛ رونق تولید یک حلقه از زنجیر اقتصاد مقاومتی است و نکته مهم در بیانیه گام دوم و سخنرانی رهبری در مشهد رضوی و پیام اول سال است که همه ما در این زمینه مسئولیت داریم.

وی تصریح کرد: مسئولان ارزیابی جامعی از صنایع و خدمات داشته باشند؛ استانداریها باید از اول سال برنامه راهبردی مبتنی بر آسیب شناسی را ارایه کنند و در آخر سال نیز نشان دهند که جلوی تعطیلی کارخانه ها گرفته شد و کارخانه های جدیدی راه اندازی شود؛ این مساله نیازمند برنامه ریزی راهبردی و ایستادگی در میدان دارد.

وی عنوان کرد: بانک ها باید سودهای مضاعف و اشکالاتی که در مسیر سرمایه گذاری است را از بین ببرند؛ مردم نیز وظیفه دارند که به سرمایه گذاری و تولید اهتمام بورزند و کالاهای داخلی را در اولویت خرید و تولید قرار دهند و تعاونی ها نیز در عرصه تولید وارد شوند؛ صاحبان کرسی ها و تریبون ها و رسانه ها نیز باید گفتمان اقتصاد مقاومتی را ترویج کنند و به طور کلی همه تلاش کنیم که کشور در تمام ابعاد روی پای خود بایستد.

وی گفت: اقدامات زشتی نیز در این مدت در دنیا رخ داد؛ دولت خبیث آمریکا و ترامپ علی رغم تمام تلاش های عرصه بین المللی، بلندی های جولان را که از اراضی بین المللی تثبیت شده سوریه به حساب می آید را به عنوان قلمرو اسراییل شناخت.

آیت الله اعرافی عنوان کرد: البته از این دولت های ظالم بیش از این نیز انتظار نمی رود، ولی برخی دولت های عربی به جای اینکه در مقابل این ذلت بایستند در بحرین مردم خود را می کشند و علیه مردم یمن این گونه ستم می کنند و در جهان اسلام نیز این گونه فتنه ها و فساد را ایجاد می کنند؛ باید به اسلام  و به ملت هابرگردید، ترامپ باید بداند که جبهه مقاومت در همه عرصه ها به پیش خواهد رفت.

مدیر حوزه های علمیه کشور بیان کرد: فرصت های ماه رجب با سرعت در حال از دست رفتن است و این ماه با تمام ادعیه الهی در حال اتمام است ولی در پیش روی ماه شعبان و ماه پرشکوه رمضان درراه است؛ باید با خدا عهد ببندیم که از این فرصت های ناب استفاده کنیم؛ مسئولان باید در ترویج این فرهنگ و گفتمان که مایه عزت کشور است تلاش کنند.

خطیب جمعه این هفته قم بیان کرد: امام علی(ع) تصویری جالب و کامل از دوران بعثت و پیش از بعثت ترسیم کرده که در خطبه ها و بیانات ایشان بیان شده است.

وی افزود: امام علی(ع) بیان می کند که پیامبر اکرم(ص) از پاک ترین خاندان ها که به دنیا آمد که هیچگاه از مسیر پاکی و حق خارج نشدند؛ در چهل سال عمر پیامبر نیز پیش از بعثت کوچکترین اثری از ناپاکی و خطایی در زندگی ایشان وجود نداشت و همه ایشان را به امانت داری می شناختند؛ خاندان پیامبر نیز پاک ترین سلسله الهی در عالم است که از هرگناه و رجسی پاک است.

وی تصریح کرد: امام علی(ع) همچنین در ترسیم جامعه جاهلی نیز بیان می کنند که آن جامعه در اوج بی سوادی، حاکمیت شرک، نزاع ها و جنگ های بی حاصل، انحراف و تحریف ادیان، .... به سر می برد.

آیت الله اعرافی یادآورشد: شجاعت و رشادت پیامبر، لشکرهای باطل را به کنار زد و عالم چهره جدیدی از حقایق غیبی را تماشا کرد و با این شکل تمدنی نو برپا شد و امروز نیز باید تمام آن حقایقی که ابعاد معرفتی را بیان کرد؛ بیانیه گام دوم نقطه ای برای باز عرضه کردن پیام بعثت و رستاخیز عظیم به بشر امروز است و این رسالت بزرگ بر عهده این ملت بزرگ است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha