شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
امین بابازاده منتقد سینما

حوزه/ مستندساز و منتقد حوزوی با بیان این که تاکید بیانیه گام دوم انقلاب بر اُمیدافزایی از دریچه فرهنگ و هنر است، نسبت به موج ناامیدی و منفی نگری در برخی فیلم های سینمایی ابراز نگرانی کرد.

امین بابازاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، با بیان این که همه اقشار جامعه از جمله هنرمندان، نویسندگان و فرهیختگان، باید به ابعاد مختلف بیانیه گام دوم انقلاب توجه ویژه ای نشان دهند، اظهار داشت: بی شک یکی از مهم ترین ضرورت ها در دهه پنجم انقلاب ناظر به عرصه فرهنگ و هنر است که امروز به نوعی تاثیرگذارترین عرصه از حیث ارتباط با مخاطب انبوه به شمار می رود.

وی افزود: نکته مهمی که در خصوص این بیانیه راهبردی قابل طرح است این که اساساً نگاه و رویکرد مقام معظم رهبری ، یک نگاه ظاهری و شعاری نیست بلکه ایشان عمیقاً معتقد به راه روشن فراروی ملت و نسل جوان ایران اسلامی هستند و از این رو ایشان ، افق آینده ای را با یک سری اقتضائات و شرایط ترسیم کرده اند که دست یابی به آن امکان پذیر است.

این طلبه هنرمند همچنین گفت: برخی فکر می کنند که منظور این است که ما به شکل ظاهری و صوری در جامعه اُمیدآفرینی کنیم و حال آن که رهبر معظم انقلاب تاکیدشان بر این است که خود فرهنگ و هنر باید اُمیدزا باشد و نسل جوان را نسبت به آینده خود و کشور ، امیدوار کند که متاسفانه این مساله در حال حاضر در ساحت فرهنگ و به خصوص هنر چندان مشهود نیست.

وی خاطرنشان کرد: به ویژه در زمینه فیلم های سینمایی ، فضای عجیب و غریبی را شاهد هستیم که گویا نااُمیدی فراگیر شده و هیچ اتفاق خاصی در کشور نمی اُفتد و حتی از آن سو کمدی های سخیف و مبتذل نیز امیدآفرین و نشاط بخش به معنای واقعی کلمه نیست.

بابازاده ادامه داد: از این منظر، باید در هنر و کارهای هنری چیزی ببینیم که بر اساس آن بدانیم انقلاب اسلامی در عرصه هنر به لحن و حرف و هدف خود رسیده و حال آن که متاسفانه ما گاهی برعکس این مساله را شاهد هستیم.

وی افزود: ما باید بر اساس نگاه و باور انقلابی و رویکرد اُمیدافزا، دست به تولید آثار خوب و فاخر و حتی در مواقعی فیلم های استراتژیک بزنیم.

وی بیان داشت: به عقیده بنده، فیلم خوب و پرمحتوا و اثرگذار بدون شعارزدگی می تواند امیدبخش باشد و به جامعه پویایی و نشاط ارزانی کند و این کار شدنی است.

این مستندساز حوزوی همچنین گفت: باید برای محصول فرهنگی و تولید هنری ارزش قائل شویم و نباید سرسری به قضایا نگاه کرد و لذا به خصوص در دهه پنجم انقلاب باید روی کیفیت آثار بیشتر تمرکز کنیم و حال آن که در حال حاضر بیشترین مانور ها بر روی آمار و کمیت هاست.

۳۱۳/۸

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha