جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام و المسلمین حاج آقای عبدالعلی گواهی

حوزه/ معاون تربیت و آموزش دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا گفت: مردم در کمک رسانی به مناطق سیل زده، با نیرو‌های خدمات رسان در تماس باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالعلی گواهی، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در گلستان، با اشاره به بازدید خود و آخرین وضعیت مناطق سیل زده اظهار داشت: این سیل و باران و رحمت الهی، برکات فراوانی را برای مردم داشت و کشور از خشکسالی نجات یافت، اما تبعاتی هم داشت که باید آنها را هم بپذیریم.

معاون تربیت و آموزش دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا تصریح کرد: آنچه من از نزدیک در منطقه گلستان، به ویژه شهر آق قلا مشاهده کردم، متأسفانه اوج خسارات در آنجا رخ داده است و خانهها و خیابانها نزدیک به یک متر به زیر آب رفتهاند.

وی افزود: علیرغم خدمات فراوانی که نیروهای مردم، دوستان ارتش، سپاه و بسیج داشتند و تلفات جانی را به حداقل رساندند، چون مهار کردن آب و خروج آن از شهر سخت بوده است، در آخرین بازدیدها دیدیم که هنوز مناطقی از آق قلا غرق در آب است و امکان عبور و مرور پیاده وجود ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین گواهی خاطرنشان کرد: خدماترسانی بسیار خوب بوده است. به ویژه سپاه با تمام امکانات وارد عمل شد. وضعیت درمانی بسیار خوب و وضعیت آذوقه هم تقریبا ایدهآل است و غذای گرم به موقع به دست مردم میرسد.

وی گفت: آب معدنی هم به وفور در اختیار مردم قرار میگیرد و نیروهای خدماتی از طریق قایق، تراکتور و سایر وسایل نقلیه سنگین خدماترسانی میکنند.

معاون تربیت و آموزش دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا افزود: حضور برخی از اقشار از جمله: طلبههای جوان، بسیجیها و نیروهای سازمان تبلیغات چشمگیر بود که به صورت خود جوش برای کمک به سیل زدگان آمده بودند. روحانیان کشاورزی را دیدیم که با تراکتورهای خود آمده بودند و کارهایی همچون انتقال مردم و لوازم مورد نیاز آنها را انجام میدادند و از اموال مردم حفاظت میکردند که مبادا حادثهای رخ بدهد یا در دسترس بعضی از افراد قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: کارهای بسیار خوبی انجام شده است، اما در عین حال باید به مرور زمان این آب فروکش کند تا وضعیت در شهر آق قلا به حالت طبیعی باز گردد.

حجت‌الاسلام والمسلمین گواهی با اشاره به مهمترین نیاز و اولویت مردم سیل زده گفت: به گمان من مهمترین مسئله که باید به آن توجه شود، مسئله بهداشت است زیرا به دلیل قاطی شدن آب با فاضلابها آلودگیهایی به وجود میآید؛ لذا وضعیت بهداشتی باید مورد توجه باشد.

وی گفت: بیمارستانهای صحرایی خوبی احداث شده است، اما ترمیم ساختمانهایی که زیر آب بودهاند و یا زیر آب هستند، نیازمند حضور نیروی انسانی است که به کمک مردم بروند.

معاون تربیت و آموزش دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا افزود: به نظر میرسد که پول نقد مهمترین نیاز است که هلال احمر یا سایر دستگاههای خدماترسانی بتوانند وسایل مورد نیاز مردم را خود تهیه کنند.

وی اطهار کرد: نکتهای که باید در اینجا تذکر بدهم این است که مردمی که میخواهند کمک کنند، حتما با نیروهای خدمات رسان در تماس باشند که بدانند چه چیزهایی مورد احتیاج است. اگر خود سرانه عمل کنیم، ممکن است کارهایی انجام شود که اصلاً نیاز مردم سیل زده نیست؛ بنابراین هماهنگی با دستگاههای خدمات رسان ضروری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین گواهی گفت: من صحنههای زیبایی را در آنجا دیدم که بد نیست یکی از آنها را در اینجا بیان کنم. فردی در شهرستان ساری مراسم چهلم درگذشت پدرش را برگزار نکرد و به همراه فرزندان و فامیل‌های آن مرحوم تصمیم گرفتند به جای آن هزار پرس غذا درست کنند و به منطقه سیل زده ببرند. اینها فعالیت‌های بسیار زیبا و خوبی است؛ اما اگر با هماهنگی ستادی که در منطقه مستقر شده است، باشد و نیازها از طریق آن تأمین شود، بهتر خواهد بود.

وی افزود: بعضی هم سلیقهای بعضی کارها را انجام میدهند که ممکن است سوء استفادههایی صورت بگیرند، بنابراین صحیحتر است که قبل از هر اقدامی از طریق تماس با ستاد مستقر در منطقه، از نیازها مطلع شوند. به طور کلی من نمایشی از ایثار، از خود گذشتگی و جانفشانی نیروهای مردمی، به ویژه بسیج، سپاه و ارتش را در آنجا دیدم. این نکته را عرض کنم که ما در هر نقطهای که رفتیم روحانیان با لباس رزم و چکمه حضور داشتند و به مردم خدماترسانی میکردند.

معاون تربیت و آموزش دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا گفت: تنها این منطقه نیست، مناطق دیگری از جمله، کیاکلا در مازندران و پنبه چوله ساری هم دچار سیل شدهاند که ما نباید فقط به یک منطقه توجه کنیم و مناطق دیگر از توجهها و عنایات مردم محروم شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha