شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
عکس آرشیوی

حوزه/ نماینده ویژه استاندار در شهرستان دورود ضمن تکذیب شایعات تخلیه کل شهر دورود، از تخلیه ۸ روستا و ۴ محله در شهر خبر داد .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان، محمدرضا صفی خانی، نماینده ویژه استاندار لرستان در شهر دورود نیز ضمن تکذیب خبر تخلیه شهرستان دورود اظهار داشت: با توجه به بارش باران و احتمال سرریز شدن سد مروئک، هشت روستا در مسیر سد در حال تخلیه هستند و همچنین چهار محله در شهر دورود که در مسیر رودخانه قرار دارند تخلیه می‌شوند.

نماینده ویژه استاندار لرستان در شهر دورود افزود: از کلیه اهالی این چهار محله شهر دورود که در معرض سیلاب هستند تقاضا داریم هر چه سریع‌تر خانه‌های خود را تخلیه کنند.

غلامرضا آقا میرزایی، مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان نیز با اشاره به خطر سرریز سد مروک شهرستان دورود، اظهار داشت: سد مروک ۱۰۵ میلیون مترمکعب ظرفیت دارد که تاکنون بیش از ۹۰ میلیون مترمکعب آب پشت این سد ذخیره‌شده است و با توجه به بارش‌های استان احتمال سرریز این سد وجود دارد.

وی افزود: مشکلی که وجود دارد این است که سد کمال صالح استان مرکزی نیز در بالادست این سد قرار دارد که سرریز سد کمال صالح وارد سد مروک دورود می‌شود و پیش‌بینی‌شده اگر سد سرریز کند مشکل ایجاد می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان عنوان کرد: استاندار و معاون عمرانی استاندار لرستان در منطقه حضور یافتند و برنامه‌ریزی‌شده که اگر بارش‌ها شدید باشد یک سری از مناطق پایین‌دست سد منازل خود را تخلیه کنند.

وی با اشاره به برخی شایعات مبنی بر اعلام تخلیه کل شهر دورود بیان کرد: تخلیه کل شهرستان دورود صحت ندارد، برنامه‌ریزی‌شده که یکسری کار‌ها و جابه‌جایی اهالی روستا‌ها انجام شود که اگر اتفاقی رخ دهد حداقل تلفات جانی نداشته باشیم.

آقا میرزایی تصریح کرد: آنچه در این شرایط مهم بوده جان مردم است، خسارات مالی نیز مهم است، اما در این شرایط جان مردم مهم‌تر است و تلاش بر این است که اتفاقی رخ ندهد.

فریبا بهاری ، سرپرست فرمانداری دورود هم قبلا اعلام کرده بود که دستور تخلیه به بیش از ۲۳ هزار شهروند شهری و روستایی این شهرستان داده شده است.

سرپرست فرمانداری دورود یادآور شده که در مجموع ۱۸ هزار و ۸۰۰ نفر در مناطق شهری، ۳۵۰۰ نفر در بخش مرکزی و حدود یک‌هزار نفر در بخش سیلاخور باید خانه‌هایشان را تخلیه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha