جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه کشور در جشن مبعث حضرت رسول اکرم (ص) در جامعه المصطفی گرگان، بر ضرورت تمرکز امت اسلام بر مشترکات تمدنی تاکید کرد و گفت: همدردی با مردم سیل زده و تلاش برای حل مشکلات آنان نشانه مسلمان بودن و پیروی از سیره نبوی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گرگان، آیت الله اعرافی در ادامه برنامه های سفر به استان گلستان، در جشن مبعث حضرت رسول اکرم(ص) در جامعه المصطفی العالمیه واحد گرگان شرکت کرد.

مدیر حوزه های علمیه کشور در سخنانی ضمن تبریک فرار رسیدن عید مبعث، با اشاره به آیه 21 سوره احزاب « لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَنْ كَانَ يَرْجُو اللَّهَ وَالْيَوْمَ الْآخِرَ وَذَكَرَ اللَّهَ كَثِيرًا»، پیامبر اعظم(ص) را پیامبر رحمت و مهربانی و الگوی کامل بشریت در همه دوران ها خواندند.

وی با بیان این که نبی مکرم اسلام(ص) مظهر همه صفات و اسماء الهی است و تا پایان تاریخ نام مبارک حضرت بر تارک تاریخ بشریت می درخشد، افزود: امروز باید بیش از هر زمان دیگری باید به رسالت و بعثت رسول اکرم(ص) برگردیم و با همه وجود معتقد باشیم که نجات بشر در بازگشت به سیره نبوی است.

آیت الله اعرافی، امت اسلام را به دانه های تسبیح تشبیه کرد که با هم تفاوت های قومی و مذهبی دارند، اما به وسیله نخ تسبیح به وصل هستند، اظهار کرد: این تفاوت ها مانع وحدت، انسجام، برادری و همبستگی مسلمانان نمی شود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور با تاکید بر این که همه ما به اصول و معارف بزرگی معتقدیم که می تواند تمدن بیافریند، ادامه داد: امت اسلام مشترکات فراوان و برجسته ای دارد که براساس آنها می توان امت بزرگ را شکل داد و همه مشکلات مسلمانان را حل کرد.

مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان این که امت اسلام دارای مشترکات تمدنی و راه و رسم همه ملل و مذاهب اسلامی است، تصریح کرد: بیگانگان و دشمنان از کج فهمی های امت اسلامی، بهره های فراوان می برند، لذا باید تلاش کنیم یک بار دیگر بعثت درخشان و پرفروغ نبی مکرم اسلام(ص) در بین امت بدرخشد.  

آیت الله اعرافی به مشکلات مردم سیل زده هم اشاره کرد و با تاکید بر لزوم تلاش جهادی برای کاهش آلام سیل زدگان، افزود: همدردی با مردم و احساس غم و ناراحتی و تلاش برای حل مشکلات آنان نشانه مسلمان بودن است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه در پایان تصریح کرد: ما باید به تأسی از سیره نبوی، امروز از غم مردم مظلوم یمن، فلسطین و همه محرومیت ها مسلمین جهان، غمگین باشیم و برای پیشرفت امت اسلامی تلاش کنیم.

انتهای پیام ۳۱۳/۳

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha