پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ |۱۵ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 19, 2024
سید احمد صافی نماینده آیت الله سیستانی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی از اوضاع کشور عراق انتقاد کرد و گفت: دلیل این وضعیت هرج و مرج است نه آزادی.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی نماینده آیت الله سیستانی در خطبه نماز جمعه کربلا که در حرم امام حسین(علیه السلام) ایراد شد، با بیان اینکه دلیل گرفتاری ما و اوضاع کنونی عراق هرج و مرج است و ارتباطی با آزادی ندارد، گفت: باید مقدسات، ارزش ها، حیای فکری و علمی حفظ شود و جوانان با مشکلاتی مواجه هستند که همگی باید برای تربیت درست آن ها و در جهت منافع کشور تلاش کنند؛ چرا که اندیشه نادرست جامعه و کشور شایسته ای بنا نمی کند.

وی اشاره کرد: بی حیایی یا خدشه دار شدن حیا به خاطر نبود اسلوب های تربیتی موفق، جامعه ما را تهدید می کند و این مسئله با سخنرانی و امثال آن حل نمی شود، بلکه نیازمند تصمیم گیری و حمایت اجتماعی برای حفظ این ساختار مهم اجتماعی است.

سید صافی افزود: باید به اندیشه و علم احترام گذاشت و زمانی که به اندیشه و علم احترام نمی گذاریم، گمراه می شویم و این مسئله متوجه حکومت، جامعه، عشایر و نهاد های آموزشی است.

نماینده آیت الله سیستانی اشاره کرد: ابعاد دینی در این مسئله بیشتر در معرض خطر قرار دارد و برخی زمانی که در خصوص امور دینی جسورانه صحبت می کنند و ما اجازه داده ایم که همگی در آن دخالت کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی افراد از حیای فکری برخوردار نیستند و زمانی که در برابر پزشکی، مهندسی و سایر علوم ناتوان می مانند، بُعد دینی را هدف قرار می دهد.

امام جمعه کربلا تاکید کرد: مسائل دینی از پیچیده ترین مسائل و فهم ادله شرعی از سخت ترین امور است و تحصیل برای استنباط احکام شرعی کافی نیست.

سید صافی افزود: یک فرد با جرأت و به سادگی به مسائل دینی و حتی متأسفانه ائمه و علما را هدف قرار داده و متعرض می شود.

نماینده آیت الله سیستانی اشاره کرد: برخی مشکلات منجر به نابودی و فساد اجتماعی می شود که این نتیجه بی احترامی به اصول دینی ماست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha