شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سیل لرستان

حوزه/ امام جمعه نورآباد با بیان اینکه از ۷۰ روستای شهرستان دلفان اطلاع درستی در دست نیست و هیچ راه ارتباطی با آنها نداریم، تصریح کرد: اگر اعضای خانواده مسئولان ستاد مدیریت بحران اینجا بودند آن زمان شاید به داد مردم مظلوم شهرستان نورآباد می‌رسیدند

حجت الاسلام علی اکبر جمیاری امام جمعه نورآباد مرکز شهرستان دلفان لرستان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در خرم آباد، اظهارداشت: با بروز سیلاب و طغیان دو رودخانه این شهرستان شاهد بروز خسارات جدی به منازل مسکونی شهرستان علی الخصوص روستاهای پایین دست بوده ایم.

وی با بیان اینکه خانه من نیز همانند منزل سایر همشهریانم از بین رفته، افزود: حضور پرشور و فعال نیروهای جهادی و سپاه و ارتش در منطقه، کم کاری ستاد بحران شهرستان را جبران می کند، ولی این مسئله نمی تواند بر ضعف ستاد بحران شهرستان سرپوش بگذارد.

حجت الاسلام جمیاری با اشاره به حجم بالای خسارت به شهرستان دلفان به دلیل سیلاب، از کوتاهی‌های ستاد مدیریت بحران استان انتقاد کرد و گفت: آمار بالایی از خانه‌های مسکونی شهر و روستا در دلفان دچار آب گرفتگی شدید شده و خسارات بسیار بالایی به مردم منطقه وارد شده، زیرساخت‌های عمرانی منطقه ویران شد و دو روز وضعیت فوق اضطراری در دلفان اعلام شد، اما متأسفانه در سخنان مسئولان مدیریت بحران استان کمترین اشاره‌ای به دلفان نمی‌شود و باید این تبعیض را پاسخگو باشند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر به واسطه حمایت های مردم شریف ایران اسلامی و گروه های جهادی، امکانات حداقلی در شهرستان وجود دارد، گفت: این مقدار حمایت نمی‌تواند پاسخگوی مواقع بحرانی در منطقه باشد.

حجت الاسلام جمیاری تصریح کرد: مسئولیت بحران پیش آمده در نورآباد و مناطق وابسته گردن کیست؟ چه کسی باید پاسخگو باشد؟ چرا از خواب بیدار نمی‌شوند و ببینند حال و روز دلفان مظلوم به کجا رسیده؟ این حجم خسارات را باید چه کسانی جبران کنند؟ مسببان آن که مسئولان استان هستند نیز باید پاسخگو باشند که چرا در حق دلفان کوتاهی کردند؟ مگر این شهرستان نیز جز خاک ایران و لرستان عزیز نیست؟

امام جمعه نورآباد با بیان اینکه از 70 روستا از 530 روستای شهرستان اطلاع درستی در دست نیست و هیچ راه ارتباطی با آنان نداریم، تصریح کرد: اگر اعضای خانواده مسئولان ستاد مدیریت بحران اینجا بودند آن زمان شاید به داد مردم مظلوم شهرستان نورآباد می‌رسیدند و اگر به داد مردم دلفان به ویژه آنهایی که گرفتار در روستاها شدند، نرسند، ما نیز از این موضوع کوتاه نخواهیم آمد و از مراجع مربوطه پیگیری خواهیم کرد.

حجت الاسلام جمیاری، از هموطنان خواست به هر نحو که شده کمک‌های خود را به دلفان و به ویژه مناطق روستایی گرفتار ارسال کنند، چادر، مواد غذایی، لباس، پتو و وسایل گرما از مهمترین نیازهای مردم این منطقه است.

امام جمعه نورآباد از ستاد بحران کشور خواست تا کارشناسان خِبره خود را به استان و شهرستان های لرستان اعزام کنند تا از تجربیات آنان در بهبود شرایط وخیم سیل زدگان استفاده کنیم.

وی در پایان گفت: در حال حاضر معضل ما وجود دو پل در شهرستان است که اگر آن را اصلاح و ترمیم نکنند بدون تردید مجدد با مشکلات جدی تری مواجه خواهیم شد.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha