جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: هم‌زمان با تعطیلات نوروزی امسال ۹۰ نفر از طلاب و روحانیان استان در قالب اردوهای جهادی به یاری سیل‌زدگان شتافتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، بعد از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی حوزویان ویژه امدادرسانی به مناطق سیل‌زده، با اشاره به خدمات طلاب و روحانیان جهادگر در ایام نوروز، اظهار کرد: در ایام تعطیلات نوروزی و حتی قبل از حادثه سیل اخیر، فعالیت جهادی در دستور کار حوزه علمیه و طلاب و روحانیون استان قرار داشت و در این راستا اردوهای مختلفی برگزار شد.

وی با اشاره به پاکبانی شماری از طلاب و اساتید مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم(ره) شیروان هم‌زمان با آغاز سال نو در قالب اردوی جهادی، افزود: در این طرح به همت مدرسه علمیه شیروان هم‌زمان با سال نو شماری از پاکبانان این شهر به همراه خانواده به مشهد مقدس اعزام شده و در مدت این سفر، طلاب به جای پاکبانان خدمت کرده و به تنظیف شهر پرداختند که اقدام زیبایی بود.

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: علاوه بر این پیش از آغاز سال نو گروهی از طلاب مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) جاجرم در ورودی استان و بعد از جنگل گلستان اقدام به برپایی ایستگاه صلواتی و انجام کارهای مختلف فرهنگی برای زائران و مسافران کردند.

وی با اشاره به کارهای جهادی ویژه ایام نوروز در مناطق زلزله‌زده از سوی طلاب و روحانیان استان، گفت: هم‌زمان با تعطیلات نوروزی امسال حدود 100 نفر از جوانان مذهبی و هیئتی به همراه 40 نفر از طلاب و روحانیان در روستای کشک آباد و تختمش فعالیت‌های جهادی داشتند و همچنین حدود 20 نفر از طلاب در یکی دیگر از روستاهای استان اقدام به ساخت منزل مددجوی کمیته امداد کردند.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های جهادی طلاب و روحانیان استان در جریان سیل‌های اخیر، اظهار کرد: در وقایع سیل‌های اخیر درمجموع 80 نفر طلبه و روحانی بومی به مناطق سیل‌زده استان و گروه 10 نفره ای از طلاب هم در قالب اردوی جهادی به منطقه آق‌قلا اعزام شدند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اضافه کرد: در ایام نوروز امسال پنج دوره فعالیت‌های جهادی با حضور 90 نفر از طلاب و روحانیان خراسان شمالی برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha