جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: دشمن در منطقه نتوانست اهداف خود را دنبال کند و رئیس جمهور آمریکا از سر پریشانی پاسداران ما را محکوم به تروریست بودن می کند و ما این طرز فکر را محکوم کرده و پاسداران را مایه عظمت اسلام می دانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله  نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای اطلاعات سپاه قزوین که در دفتر معظم له برگزار شد، عنوان کردند: به دلیل وجود ابعاد مختلف در اسلام، کادرسازی بسیار دارای اهمیت است.

ایشان افزودند: صحیفه نور، دفتر تبیان در 50 جلد و وصیت نامه امام خمینی(ره) سه اثر ارزشمندی است که دارای اهمیت فراوانی بوده که ما باید این آثار را مطالعه کنیم.

این مرجع تقلید، با اشاره به لزوم حفظ وصیتنامه امام خمینی(ره) بیان کردند: وصیتنامه امام(ره) باید حفظ شود که به دست نامحرمان نیفتند، این وصیتنامه برای ما چراغ راه است.

حضرت آیت الله نوری همدانی عنوان کردند: پس از قرآن کریم کتاب نهج البلاغه دارای اهمیت بوده و امام خمینی(ره) در ابتدای وصیتنامه خود از نهج البلاغه بسیار تمجید کرده اند.

ایشان گفتند: پاسداران اسلام در اوایل انقلاب به جبهه ها حرکت کردند و بنده نیز سعی می کردم که در جبهه ها حضور داشته باشم، در آن زمان پیرامون جبهه اشعاری سروده بودم و محضر امام خمینی(ره) قرائت کردم که مورد عنایت ایشان قرار گرفت.

این مرجع تقلید شیعیان تصریح کردند: ما در حدیث داریم که مسلمان یا باید جهاد رفته باشد و یا باید آرزوی جهاد داشته باشد و اگر مسلمان هیچ کدام از این ویژگی ها را نداشته باشد، شعبه ای از نفاق را در خود دارد.

حضرت آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کردند: آلات و ابزار جهاد در جنگ گرم و جنگ نرم تفاوت دارد و ما باید به آلات هر دو نوع مسلح باشیم و در جنگ نرم باید بصیرت و شجاعت را سرلوحه کار خود قرار دهیم، چرا که رهبر انقلاب به پاسداران توصیه کردند که بصیر و شجاع باشند.

ایشان ادامه دادند: کسی که در اطلاعات فعال است باید در موضوعی که در آن فعال است، باید عاقبت اندیش و محکم باشد و خیرخواهی و دلسوزی و در عین حال عاقل بودن را در کار خود فراموش نکنند، همچنین این افراد باید مطیع رهبر خود باشند و کاری نکنند که بعدا مجبور به عذرخواهی کردن شوند.

این مرجع تقلید  تاکید کردند: دشمنان مردانگی جنگ روبرو را ندارند و برای خرابکاری گروه هایی مانند داعش را روانه منطقه می کنند که بعدها از این خرابکاری ها بهره برداری کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی ابراز کردند: دشمن در منطقه نتوانست اهداف خود را دنبال کند و رئیس جمهور آمریکا از سر پریشانی پاسداران ما را محکوم به تروریست بودن می کنند و ما این طرز فکر را محکوم کرده و پاسداران را مایه عظمت اسلام می دانیم.

ایشان مطرح کردند: انقلاب ما انقلابی معنوی بوده و در هیچ جای دنیا چنین انقلابی واقع نشده و خداوند متعال باید به ما کمک کند، حکومت، علم و ارزش سه رکن اساسی هستند که تا جهاد نباشند این سه رکن وجود نخواهد داشت.
این مرجع تقلید  یادآور شدند: شناخت دشمن و نقشه های آنان بسیار دارای اهمیت است و جمهوری اسلامی اگر اراده کند می تواند اسرائیل را نابود کند، چرا که این رژیم در تیررس ما است.
انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha