سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
جلسه ستاد حوزوی مدیریت بحران حوزه علمیه تهران برگزار شد

حوزه/ نشست شورای هماهنگی نهادهای حوزوی استان تهران با حضور مسئولین هلال احمر استان تهران، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله (ص) تهران و مسئول بسیج طلاب با هدف بررسی کمک های امدادی نهادهای حوزوی به سیل زدگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، جلسه ستاد حوزوی مدیریت بحران جهت ساماندهی جمع آوری کمک برای سیل زدگان و اعزام مبلغین، گروه های جهادی و تبلیغی و طلاب حوزه علمیه استان تهران به مناطق سیل زده تشکیل گردید.

در ابتدای این جلسه پس از توضیحات حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق، رئیس شورای نهادهای حوزوی و مدیر حوزه علمیه استان تهران درباره ظرفیت های مدارس علمیه در کمک به سیل زدگان، حاضرین در جلسه نظرات و پیشنهادات خود را در این زمینه ارائه کردند.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق با اشاره به دستور مدیر محترم حوزه های علمیه کشور مبنی بر حضور پررنگ طلاب و روحانیون در کمک به مردم عزیز سیل زده ابراز داشت: گرچه تعداد زیادی از گروه های جهادی و تبلیغی حوزه علمیه تهران و طلاب برخی مدارس برای امداد و کمک رسانی در استانهای گلستان و لرستان حضور پیدا کرده و مشغول خدمت رسانی هستند، ولی باتوجه به اینکه استان تهران به عنوان استان معین استان خوزستان تعیین شده است باید تمرکز ما بیشتر بر استان خوزستان باشد.

وی افزود: البته همچنان خدمت رسانی به مردم عزیز استان های گلستان و مخصوصا لرستان ادامه خواهد داشت.

بر پایه این گزارش، در این جلسه مقرر شد ائمه جماعات، مبلغین هجرت، روحانیون مستقر و مبلغین طرح امین و مدیران مدارس علمیه استان تهران در همه مساجد، روستاها و مدارس علمیه پایگاه های ترغیب و تشویق مردم و جمع آوری کمک های مردمی ایجاد نموده و کمک های مردم عزیزاستان تهران و طلاب و روحانیون و خانواده های آنها را به صورت منسجم جمع آوری و توسط هلال احمر، کمیته امداد حضرت امام و مرکز خدمات حوزه علمیه استان برای سیل زدگان ارسال گردد.

همچنین مقرر شد با همکاری نهادهای حوزوی استان تهران، خوزستان و لرستان پایگاهای ثابتی در مناطق مختلف این دو استان ایجاد و تا پایان ایام امداد و کمک رسانی به مناطق سیل زده به صورت منظم و هفتگی مبلغین و گروههای جهادی - تبلیغی به آن استان ها اعزام شوند. 313/42

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha